Még nem ÁFA 365 Klub tag? Részletekért kattintson IDE! Belépés ÁFA 365 Klub tagoknak
ELEKTRONIKUS PER (E-PER)
2016. július 1-től! (Jogszabályi háttér + Gyakorlati útmutató)
SZAKMAI KONFERENCIA, KÉPZÉS
RÉSZLETES TEMATIKA
INTERNETES JELENTKEZÉS

Időpont:

2016. november 4., péntek, 10.00–15.00, regisztráció 9 órától.

Előadó(k):

10.00–12.00: Dr. Kerepesy Krisztián
(bíró, Pesti Központi Kerületi Bíróság)
12.45–15.00: Dr. Homoki Péter
(ügyvéd, Homoki Ügyvédi Iroda)

Helyszín:

MOHA Ház (1143 Budapest, Gizella út 42-44.)
Megközelítés » Parkolás » Galéria »

Részvételi díj:

Alap részvételi díj (kedvezmények nélkül): 24.800 Ft + áfa/fő
Új jelentkező weboldalon keresztül (20 kedvezmény): 24.800 Ft + áfa/fő helyett 19.840 Ft + áfa/fő
Kettő vagy több új jelentkező weboldalon keresztül (20%+10 kedvezmény): 24.800 Ft + áfa/fő helyett 17.855 Ft + áfa/fő
Ügyfél weboldalon keresztül (30 kedvezmény): 24.800 Ft + áfa/fő helyett 17.360 Ft + áfa/fő
Kettő vagy több ügyfél weboldalon keresztül (30%+10 kedvezmény): 24.800 Ft + áfa/fő helyett 15.625 Ft + áfa/fő
Ki számít ügyfélnek?

A Vezinfó Kft. ügyfelének számít az a személy (cég vagy intézmény), aki (amely) már legalább egyszer jelentkezett egy előadásra vagy megrendelt egy kiadványt, valamint a jelentkezésnél elfogadja az ÁSZFet és az Adatvédelmi Nyilatkozat-ot.

Forgatókönyv:

09.00–10.00: Regisztráció, kávészünet
10.00–12.00: Előadás 1. része
12.00–12.45: Ebédszünet, kávészünet
12.45–15.00: Előadás 2. része
A részvételi díj tartalmazza az előadást, az oktatási segédanyagot nyomtatott és elektronikus formátumban, az íróeszközt, a WIFI használatot, a reggeli édes és sós süteményeket,  valamint a nap közben fogyasztott kávét, teát és ásványvizet.
A részvételi díj számlája étellel-itallal kapcsolatos költséget, közvetített szolgáltatást nem tartalmaz! Kivéve ha valaki külön ebédet vagy őrzött parkolót igényel.
Az áfa mértéke: 27%. Az előadás díja költségként elszámolható.
Ebéd: A helyszínen étterem működik, ahol az előre igényelhető 3 fogásos menüebéd ára: 1.500 Ft + áfa/fő; vagy a közelben számos (gyors)étterem található!

Tematika:

2016. július 1-étől polgári perben kizárólagosan elektronikus úton tarthatják a kapcsolatot többek között a jogi képviselővel eljáró felek (akár természetes személyek is!), a képviselővel vagy anélkül eljáró, belföldi székhelyű gazdálkodó szervezetek és a közigazgatási szervek is. Az új szabályok mellőzése esetén többféle hátrányos következményt is kilátásba helyez a polgári perrendtartás.

Ha Ön gazdálkodó szervezet vezetője, ügyvéd, jogtanácsos vagy közigazgatási szerv képviselője, különösen fontos lehet, hogy tisztában legyen az új szabályokkal, hiszen bármikor kerülhet olyan helyzetbe, hogy pert kell indítania vagy beperlik az Ön által képviselt személyt.

Képzésünk első része részletesen kitér a jogszabályokra, a jogkövetkezményekre és a kötelező rendelkezésekre – de arra is, hogy miként lehet joghatályos elektronikus beadványt összeállítani, hogyan kell használni az erre szolgáló programokat és felületeket, vagy hogyan kell a bíróság elektronikus küldeményeit fogadni.

Az előadás második része megvizsgálja, hogyan működik gyakorlatban a jogi képviselők által használt elektronikus peres kapcsolattartás. Áttekintjük a fontosabb műveleteket: a használati feltételek ellenőrzését, a perkapu nyitásának műveletét, egy nyomtatványsablon letöltését és annak kitöltését, hitelesítését és beküldését, valamint a kézbesítési rendszerben kapott üzenetek megnyitását. Ezáltal folyamatában látható a teljes ügymenet. A résztvevők tájékoztatást kapnak a legfrissebb tapasztalatokról, várható változásokról is.

1. rész (Dr. Kerepesy Krisztián, 10.00-12.00):

Milyen magyar és uniós jogszabályokat kell alkalmazni az elektronikus kapcsolattartás során?

■ Milyen fajtái vannak az elektronikus aláírásoknak és mit mond ezekről a Polgári Törvénykönyv vagy a perrendtartás?

Milyen különleges kapcsolattartási formák léteznek polgári perben (BETFR, email, a fax hatályossága, elektronikus kapcsolattartás)?

■ Kikre kötelező és kik választhatják az elektronikus kapcsolattartást?

Milyen eljárásokban nem érvényesül a kötelező elektronikus út?

■Mik a szabályok megszegésének jogkövetkezményei?

Milyen módon, milyen aláírással kell elkészíteni az elektronikus beadványokat? Mire jó az AVDH szolgáltatás?

■ Hogyan kell Pp.-szerűen digitalizálni a papír alapú okiratokat?

Milyen illetékfizetési módokat vehet igénybe az elektronikusan eljáró fél?

■ Hogyan kézbesít a bíróság az elektronikus félnek?

2. rész (Dr. Homoki Péter, 12.45-14.45):

Beadandó iratok átalakítása és elkészítése, aláírása

■ Használati feltételek ellenőrzése

A perkapu nyitásnak művelete, a perkapu használata, iratok feltöltése, letöltése, perkapu kapcsolattartók adminisztrálása

Általános Nyomtatványkitöltő Program (ÁNYK): Egy nyomtatványsablon letöltése és annak kitöltése, hitelesítése és beküldése

■ Beérkező iratok letöltése, megőrzése

■ A kézbesítési rendszerben kapott üzenetek megnyitása

Gyakorlati tapasztalatok, várható változások

Jelentkezési feltételek

A részletes jelentkezési feltételeket az ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) és az Adatvédelmi nyilatkozat tartalmazza. A legfontosabb tudnivalók:

Ez a meghívó ajánlatnak minősül, a jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít és fizetési kötelezettséget von maga után. A jelentkezési lap kitöltője és aláírója kötelezi magát, hogy a jelentkezés elfogadása esetén a részvételi díjról részére e-mailen megküldött díjbekérőt az azon szereplő fizetési határidőig átutalással vagy bankkártyás fizetéssel kiegyenlíti. A jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében regisztráljuk és a díjbekérő megküldésével a lent megadott e-mail címre igazoljuk vissza. A rendezvény napján készpénzfizetés is lehetséges, kérjük, erre vonatkozó igényét a jelentkezési lapon előre jelezze. A kiegyenlítés után a rendezvény helyszínén adjuk oda a végszámlát. A Vezinfó Kft. megkéri a kedves résztvevőt, hogy az átutalás bizonylatának másolatát a biztonság kedvéért szíveskedjék magával hozni. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 2. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét kiszámlázzuk. Lemondás hiányában a teljes részvételi díjat kiszámlázzuk. Amennyiben a jelentkező az előadáson a részvételi díj befizetése ellenére nem vesz részt, és az előadás előtti 2. munkanapig a részvételét írásban nem mondta le, a részvételi díj 70%-át költségtérítésként felszámítjuk és visszatartjuk, vagy más képzésre történő jelentkezés átirányítását rugalmasan kezeljük. A jelentkező adatai megadásával hozzájárul ahhoz, hogy a Vezinfó Kft. a jövőben e-mailen személyre szólóan küldjön az előadásairól, kiadványairól tájékoztatókat. Szervező fenntartja magának a jogot, hogy nem megfelelő érdeklődés vagy egyéb nem várt esemény (pl. előadó betegsége, áramszünet, időjárási viszonyok) esetén a képzés elmarad ez esetben további részvételi lehetőséget Jelentkező részére biztosítunk. Jelentkező ezen túlmenően további anyagi igénnyel ezért nem léphet fel.

INTERNETES JELENTKEZÉS