Még nem ÁFA 365 Klub tag? Részletekért kattintson IDE! Belépés ÁFA 365 Klub tagoknak
CIVIL/NONPROFIT Szervezetek Működése 2023 (Videó)
Működés, Számvitel, Adózás (Változások + Aktualitások)
Értékesítés: 2023. október 31-ig. Megtekintés: 2023. december 31-ig.
SZAKMAI KONFERENCIA, KÉPZÉS
RÉSZLETES TEMATIKA
INTERNETES JELENTKEZÉS

Időpont:

Videó felvételének időpontja: 2023. június 22. (csütörtök)

VIDEÓ

2 részes videó (összesen 240 perc)

tantermi

 

videó

Kényelmesen otthonról vagy az irodából utólagos/késleltetett megtekintéssel. Háttéranyag elektronikus formában. Utólagos/késleltetett megtekintés a részvételi díj kifizetése után kapott egyedi felhasználónévvel és jelszóval. A késleltetett megtekintés azt jelenti, hogy a képzés időpontja (2023. június 22.) után leghamarabb 7 nappal (2023. június 29.) lehet a videót először megnézni, innentől kezdve legkésőbb 2023. december 31-ig lehet a videót korlátlan alkalommal megtekinteni. Fontos! Az értékesítés 2023. október 31-én zárul.

Előadó(k):

Gottgeisl Rita

könyvvizsgáló, adószakértő

Helyszín:

ONLINE

Részvételi díj:

30% kedvezmény 2023. október 31-ig!

Alap részvételi díj (kedvezmények nélkül): 34.900 Ft + áfa/fő
Új jelentkező weboldalon keresztül (30% kedvezmény): 34.900 Ft + áfa/fő helyett 24.430 Ft + áfa/fő
Kettő vagy több új jelentkező weboldalon keresztül (30% kedvezmény): 34.900 Ft + áfa/fő helyett 24.430 Ft + áfa/fő
Ügyfél weboldalon keresztül (30% kedvezmény): 34.900 Ft + áfa/fő helyett 24.430 Ft + áfa/fő
Kettő vagy több ügyfél weboldalon keresztül (30% kedvezmény): 34.900 Ft + áfa/fő helyett 24.430 Ft + áfa/fő
Ki számít ügyfélnek?

A Vezinfó Kft. ügyfelének számít az a személy (cég vagy intézmény), aki (amely) már legalább egyszer jelentkezett egy előadásra vagy megrendelt egy kiadványt, valamint a jelentkezésnél elfogadja az ÁSZFet és az Adatvédelmi Nyilatkozat-ot.

Forgatókönyv:

Az áfa mértéke: 27%. Az előadás díja költségként elszámolható.

Tematika:

Kinek szól a konferencia? A civil szervezetek (egyesületek, alapítványok, civil társaságok) vezetőinek, ügyintézőinek, valamint az őket könyvelő kollégáknak.

Megújult előadásunkban a jogszabályok ismertetése helyett azok gyakorlati alkalmazására fogunk fókuszálni. A hozzánk fordulók leggyakrabban előforduló kérdéseiből, az ezekhez kapcsolódó témakörökből választottunk néhányat. Azt szeretnénk bemutatni, hogyan kapcsolódnak az adózási és számviteli előírások a szervezetek napi feladataihoz, mit mutatnak a számok a végzett tevékenységükről, mire kell figyelni egy döntés meghozatalánál a jog, az adózás és a számvitel oldaláról.

Az átlátható és pontos nyilvántartás megalapozza a támogatók bizalmát, alapul szolgál a következő jó vezetői döntéshez. Emellett sokszor létkérdés a szervezet számára a megfelelő időben és szinteken elvégzett adótervezés.

Emiatt előzetes és folyamatos párbeszédre van szükség a szervezet vezetői, szakemberei és a számviteli és adózási adminisztráció végzője, a könyvelő között. Fontos, hogy értsék egymást!

Az előadás célja, hogy a résztvevőket elindítsuk egy olyan úton, melynek során képesek lesznek a jogszabályi kereteket tartalommal megtölteni, saját működésükre adaptálni, ezáltal olyan jogi, könyvviteli és adózási struktúrát létrehozni, melynek alapja a szervezet missziója, pontosan illeszkedik a szervezet tevékenységéhez a mindennapokban és összhangban áll a szervezetre vonatkozó alapvető adózási és számviteli előírásokkal.

Tematika:

Számvitel jogszabályi keretek

Civil vezetői/számviteli információs rendszer építése: milyen információkra van szükség a különböző beszámolók elkészítéséhez (output), és gondoljuk át, ehhez milyen adatokra van szükség (input)

Éves beszámoló

A beszámoló készítésének és felülvizsgálatának szabályai (forma, számviteli kiegészítő melléklet, könyvviteli szolgáltatás, könyvvizsgálat)

Döntéshozóként hogyan értelmezzem az elfogadandó beszámolót? Mik azok az ellenőrzési pontok, amiket mindenképp vizsgálni kell?

Milyen más adatszolgáltatási kötelezettségek lehetnek az évzáráshoz kapcsolódóan? Van-e a támogatások elszámolása és a beszámoló adatai közötti kapcsolat?

Különleges megfontolást igénylő ügyek

Mit jelent a számvitel, adózás szempontjából a közhasznú jogállás, illetve annak elvesztése? Hogyan ne veszítsük el a közhasznúságunkat?

Hogyan tudok felkészülni az éves zárási feladatokra? Milyen teendők vannak akkor, ha vállalkozási tevékenységet – beleértve az ingatlan hasznosítást – is végez a civil szervezet?

Közpénz és egyéb támogatás felhasználás

Támogatásokkal kapcsolatos információs rendszer kialakítása, azaz hogyan tudunk felkészülni egy jövőbeni ellenőrzésre? Mit jelent a támogatásokkal kapcsolatban a halasztott bevétel? Hogyan lehet megjeleníteni a már megítélt, felhasznált támogatásokat? Hogyan jelennek meg a beszámolóban a devizában kapott támogatások?

Milyen módon tud megfelelni a civil szervezet a kapott SZJA 1% felhasználásának nyilvántartása, bemutatása ügyében? Hogyan kell szerepeltetni a könyvelésben a tartalékolást, az év végén még fel nem használt részt?

Adózási jogszabályi keretek

Közreműködő személyek díjazása, költségelszámolása

■ Emberi erőforrás adótervezése: Egyes feladatok, tevékenységek milyen jogviszonyban láthatók el? Miből finanszírozható? Ki milyen díjazást, költségtérítést kaphat? Van-e minimum/maximum határ? Kinek a költségeit viselheti a szervezet (jogszabályok vs. támogató előírásai)?

A szervezetnek milyen költséget jelentenek összességében az egyes foglalkoztatási formák, juttatások, költségelszámolások?

Juttatások

Mikor lehet adómentes a cél szerinti juttatás? Hogyan lehet megfelelni az adómentesség feltételeinek?

Reprezentációs kiadásokkal kapcsolatos megfontolások (evés-ivás, szállás, utazás, egyéb)

Adományok fogalma, megítélése az adójogszabályokban

Mikor beszélünk támogatásról, mikor adományról? Megjelenési formák – pénz, pro bono szolgáltatás, ingyenesen átadott termék

Ellenszolgáltatás nélküliség vagy sem? Mi alapján lehet ezt megítélni?

Mi a szponzoráció, szolgáltatás és/vagy támogatás? Mikor beszélünk értékesítésről?

A juttatót megillető adózási kedvezmények: áfa – társasági adó – kisvállalati adó, milyen dokumentumok szükségesek az igénybevételükhöz?

Általános forgalmi adó

Mikor kell számlát kiállítani? Fel kell-e áfát számítani a számlában?

■ Előny vagy hátrány az áfa-alanyiság?

Mi van, ha külföldi partnernek végzi a tevékenységet a civil szervezet?

■ Hogyan kell eljárni a civil szervezetnek, ha külföldről szerez be terméket, vagy vesz igénybe szolgáltatást?

■ Mikor vonható le az áfa? (elkülönítés, arányosítás)

Ingatlanhasznosítás

Milyen kérdéseket kell átgondolni, mielőtt a civil szervezet ingatlan beruházásba, ingatlan hasznosításba kezd?

■ Milyen nyilvántartásokat kell vezetni az ingatlan beruházással, ingatlanhasznosítással kapcsolatos áfa levonhatóságával kapcsolatban?

Milyen különös előírásokat tartalmaz a társasági adó törvény ezzel a tevékenységgel kapcsolatban?

■ Milyen egyéb adók terhelhetik az ingatlanhasznosítást?

ÖSSZEFOGLALÁS: Civil Információs Rendszer kialakítása

Milyen kérdéseket kell/lehet szabályozni a számviteli és adózási szempontból a Számviteli politika kereteiben? Milyen számvitel politikai döntések kapcsolódnak ide?

Miért a Számviteli szabályzatok alapján ellenőriz az Állami Számvevőszék?

Milyen egyéb szabályzatot kell/érdemes készíteni a szervezet tevékenységéből fakadóan?

Miről szól a Pénzkezelési szabályzat?

Az egyes bevétel és kiadás típusok megjelenése a bevallásokban, beszámolóban, egyéb kimutatásokban, azaz a számlatükör és a számlarend létrehozásának kérdései

ZÁRÁS – pénzügyi, vagyoni, jövedelmezőségi helyzet értékelése egy adott időszakra az időszak utolsó napján készített pillanatfelvétel alapján

■ Milyen zárási feladatokat kell elvégezni a beszámolókészítés előtt? Milyen információkra van szükség ehhez?

Jelentkezési feltételek

A részletes jelentkezési feltételeket az ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) és az Adatvédelmi nyilatkozat tartalmazza. A legfontosabb tudnivalók:

Ez a meghívó ajánlatnak minősül, a jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít és fizetési kötelezettséget von maga után. A jelentkezési lap kitöltője és aláírója kötelezi magát, hogy a jelentkezés elfogadása esetén a részvételi díjról részére e-mailen megküldött díjbekérőt az azon szereplő fizetési határidőig átutalással vagy bankkártyás fizetéssel kiegyenlíti. A jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében regisztráljuk és a díjbekérő megküldésével a lent megadott e-mail címre igazoljuk vissza. A rendezvény napján készpénzfizetés is lehetséges, kérjük, erre vonatkozó igényét a jelentkezési lapon előre jelezze. A kiegyenlítés után a rendezvény helyszínén adjuk oda a végszámlát. A Vezinfó Kft. megkéri a kedves résztvevőt, hogy az átutalás bizonylatának másolatát a biztonság kedvéért szíveskedjék magával hozni. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 2. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét kiszámlázzuk. Lemondás hiányában a teljes részvételi díjat kiszámlázzuk. Amennyiben a jelentkező az előadáson a részvételi díj befizetése ellenére nem vesz részt, és az előadás előtti 2. munkanapig a részvételét írásban nem mondta le, a részvételi díj 70%-át költségtérítésként felszámítjuk és visszatartjuk, vagy más képzésre történő jelentkezés átirányítását rugalmasan kezeljük. A jelentkező adatai megadásával hozzájárul ahhoz, hogy a Vezinfó Kft. a jövőben e-mailen személyre szólóan küldjön az előadásairól, kiadványairól tájékoztatókat. Szervező fenntartja magának a jogot, hogy nem megfelelő érdeklődés vagy egyéb nem várt esemény (pl. előadó betegsége, áramszünet, időjárási viszonyok) esetén a képzés elmarad ez esetben további részvételi lehetőséget Jelentkező részére biztosítunk. Jelentkező ezen túlmenően további anyagi igénnyel ezért nem léphet fel.

INTERNETES JELENTKEZÉS