ÁFA Ügyintéző Kurzus
Fókuszban a számlázás, az Áfa, az e-Áfa, az adódigitalizáció és a VIDA
Állami Tanúsítvány + Vezinfó Certifikát
SZAKMAI KONFERENCIA, KÉPZÉS
RÉSZLETES TEMATIKA
INTERNETES JELENTKEZÉS

Időpont:

2025. október 9. (csütörtök) + október 10. (péntek), 09.30–16.00, regisztráció 9 órától

TANTERMI vagy ÉLŐ/ONLINE KÖZVETÍTÉS vagy VISSZANÉZHETŐ VIDEÓ

A kurzus elvégzéséről egyrészt a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető Állami Tanúsítványt állítunk ki, másrészt Vezinfó Certifikátot adunk.

tantermi

Személyes részvétel. Napközben térítésmentes catering (reggeli édes/sós sütemények, kávé, tea, ásványvíz, ebédszünetben szendvicsek). Íróeszköz, háttéranyag nyomtatott és elektronikus formában, WIFI. Parkolási lehetőség térítés ellenében. A 2 napos tantermi kurzus elvégzéséről egyrészt a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető Állami Tanúsítványt állítunk ki, másrészt Vezinfó Certifikátot adunk. Nincs vizsga! Korlátlan hozzáférést biztosítunk 2026. március 31-ig a tréningről készült videó utólagos megtekintéséhez + 3.900 Ft + áfa áron.

élő

Kényelmesen otthonról vagy az irodából élő közvetítéssel. Nincs utazási költség, nincs utazási idő. Élő megtekintés a részvételi díj kifizetése után kapott egyedi felhasználónévvel és jelszóval. Az élő kurzus előtt és közben online kérdezési lehetőség. Háttéranyag elektronikus formában. A 2 napos online kurzus elvégzéséről egyrészt a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető Állami Tanúsítványt állítunk ki, másrészt Vezinfó Certifikátot adunk. Nincs vizsga! Korlátlan hozzáférést biztosítunk 2026. március 31-ig a tréningről készült videó utólagos megtekintéséhez + 3.900 Ft + áfa áron.

videó

Kényelmesen otthonról vagy az irodából utólagos/késleltetett megtekintéssel. Utólagos/késleltetett megtekintés a részvételi díj kifizetése után kapott egyedi felhasználónévvel és jelszóval. A késleltetett megtekintés azt jelenti, hogy a kurzus időpontjai (2025. október 9-10.) után leghamarabb 7 nappal (2025. október 17.) lehet a videót először megnézni, innentől kezdve legkésőbb 2026. március 31-ig lehet a videót ingyenesen korlátlanul megtekinteni. A videó/e-learning kurzus elvégzéséről egyrészt a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető Állami Tanúsítványt állítunk ki, másrészt Vezinfó Certifikátot adunk. Nincs vizsga!

Előadó(k):

Dr. Sztankó Dániel
vezető adószakértő, igazgató, Közvetett adók, RSM Hungary

Helyszín:

MOHA Ház (1143 Budapest, Gizella út 42-44.)
Megközelítés » Parkolás » Galéria »

Részvételi díj:

30% kedvezmény 2025. október 8-ig!

Alap részvételi díj 2 napra (kedvezmények nélkül): 85.600 Ft + áfa/fő
Új jelentkező weboldalon keresztül (30% kedvezmény): 85.600 Ft + áfa/fő helyett 59.920 Ft + áfa/fő
Kettő vagy több új jelentkező weboldalon keresztül (30%+5% kedvezmény): 85.600 Ft + áfa/fő helyett 56.925 Ft + áfa/fő
Ügyfél weboldalon keresztül (30% kedvezmény): 85.600 Ft + áfa/fő helyett 59.920 Ft + áfa/fő
Kettő vagy több ügyfél weboldalon keresztül (30%+5% kedvezmény): 85.600 Ft + áfa/fő helyett 56.925 Ft + áfa/fő
Ki számít ügyfélnek?

A Vezinfó Kft. ügyfelének számít az a személy (cég vagy intézmény), aki (amely) már legalább egyszer jelentkezett egy előadásra vagy megrendelt egy kiadványt, valamint a jelentkezésnél elfogadja az ÁSZFet és az Adatvédelmi Nyilatkozat-ot.

Forgatókönyv:

09.00–09.30: Regisztráció
09.30–10.45: Előadás 1. része
10.45–11.00: Kávészünet
11.00–12.15: Előadás 2. része
12.15–12.45: Ebédszünet, Kávészünet
12.45–14.15: Előadás 3. része
14.15–14.30: Kávészünet
14.30–16.00: Előadás 2. része
A tantermi részvételi díj tartalmazza az előadást, az oktatási segédanyagot nyomtatott és elektronikus formátumban, az íróeszközt, a WIFI használatot, a reggeli édes és sós süteményeket, a nap közben fogyasztott kávét, teát és ásványvizet, valamint a szendvicsebédet.
A részvételi díj számlája étellel-itallal kapcsolatos költséget, közvetített szolgáltatást nem tartalmaz!
A 2 alkalmas kurzus elvégzéséről egyrészt Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető Állami Tanúsítványt állítunk ki, másrészt Vezinfó Certifikátot adunk.
Jelentkezési feltétel: nincs, bárki résztvehet a kurzuson.
Vizsga a kurzus végén: nincs.
Az áfa mértéke: 27%. Az előadás díja költségként elszámolható.

Tematika:

Kinek ajánljuk a képzést – és miért érdemes részt venni rajta?
Ez a kétnapos képzés olyan szakemberek számára készült, akik napi szinten találkoznak a számlázás, az általános forgalmi adó és az adóadminisztráció kihívásaival, és biztos alapokra szeretnék helyezni tudásukat a 2025-ben hatályban lévő szabályozás tükrében.

■ Adótanácsadóknak, könyvelőknek
Akik naprakész, gyakorlati tudást keresnek a belföldi és nemzetközi ügyletek áfabeli kezeléséről, a teljesítési időpontok pontos meghatározásáról, előlegek, végszámlák és korrekciók szabályszerű kezeléséről, valamint az eÁFA rendszer használatáról. A képzés során részletes, valós példákon keresztül mutatjuk be a gyakori hibákat és azok elkerülési módját.

■ Pénzügyi és számviteli vezetőknek
Akik felelősséget viselnek a vállalati adóadminisztrációért és adózási megfelelésért. A képzés segít abban, hogy a jogszabályoknak megfelelően alakítsák ki a vállalat számlázási folyamatait, és hatékonyan vezessék be a digitális megoldásokat, különös tekintettel az eÁFA rendszerre.

■ Vállalkozóknak, ügyvezetőknek
Akik több piacon működnek, és szeretnék átlátni azokat a kulcskérdéseket, amelyek befolyásolják az adózási kockázatokat és adminisztrációs terheket. A képzés támogatást nyújt a számlázás, teljesítési időpont és áfakezelés jogszerű és átlátható kialakításához.

Miért hasznos a részvétel?

Naprakész tudás a 2025-ben hatályban lévő szabályokról, különös tekintettel az eÁFA rendszerre, az online számla adatszolgáltatásra, valamint a számlázási gyakorlat változásaira

■ Gyakorlati példák és esettanulmányok, amelyek valódi ügyeken keresztül mutatják be a helyes eljárásokat és a tipikus buktatókat

Kérdezési lehetőség és szakmai konzultáció: a résztvevők konkrét problémáikra is választ kaphatnak

■ Komplex megközelítés: a belföldi és nemzetközi szabályozás egymásra hatásának megértését segítjük elő, különös tekintettel az EU-n belüli és kívüli ügyletekre

Tematika:

A NAV digitalizációs stratégiája – mit várhatunk?

Jogszabályi háttér: eÁFA rendszer, ÁNYK utóélete

■ Online Számla rendszer és e-számla különbségei

Digitális

Belföldi ügyletek számlázási szabályai

■ Teljesítési időpont, számla kiállítási határidő

Előleg, részszámla, végszámla – jogi és gyakorlati különbségek

■ Tipikus hibák: időpont-eltolódás, előleg figyelmen kívül hagyása, fordított adózás elcsúszása

Számlakorrekciók és módosító dokumentumok

Helyesbítő vs. sztornó – mikor melyik?

■ Időbeliség kezelése, utólagos ÁFA helyesbítés

Különös esetek: visszáruzás, teljesítési hely változása

eÁFA rendszer gyakorlata – 2025-től élesben

■ Regisztráció, felhasználók, jogosultságok kezelése

Esettanulmány: hogyan készül el egy eÁFA bevallás?

■ Kihívások: adatok megfeleltetése, tagolás, technikai hibák, NAV visszajelzések

Nemzetközi ügyletek ÁFA szempontból – áttekintés

Háromszögügylet, láncügylet, közvetett export/import

■ Teljesítési hely szabályai EU-n belül és kívül

Adómentes export és fordított adózás az EU-n kívül

■ Szolgáltatások teljesítési helye

EU-s értékesítés és beszerzés – VIES

Közösségi adószám ellenőrzése, vevői minősítés

■ Háromszögügyletek számlázása, szerepkörök

OSS/IOSS rendszerek és e-kereskedelem

Nemzetközi előlegek és korrekciók

Előleg EU-s partnertől – kell-e ÁFA?

■ Devizás számlák, árfolyam, teljesítésnap számítás

■ Módosítás nemzetközi ügyletnél – gyakori buktatók

A VIDA (VAT in Digital Age) csomag fő elemei

Egységes áfa-regisztráció (Single VAT Registration)

■ Kötelező digitális számlázás az EU-n belüli ügyletekre

Határon átnyúló B2B tranzakciók új jelentéstételi rendszere (Digital Reporting Requirements – DRR)

Hogyan változik az uniós ügyletek áfakezelése?

■ Teljesítési hely, áfa-fizetési kötelezettség és adminisztráció új megközelítése

■ A jelenlegi OSS/IOSS rendszerek kiterjesztése és újraértelmezése

Mit kell tenni most? – Felkészülési lépések vállalkozások számára

Számlázási rendszerek és ERP-k vizsgálata

Partnertörzs karbantartás, közösségi adószámok ellenőrzése

IT és pénzügyi együttműködés a megfelelés érdekében

Záróblokk: kérdések-válaszok, résztvevői esettanulmányok, NAV-praxis tapasztalatok megosztása

Jelentkezési feltételek

A részletes jelentkezési feltételeket az ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) és az Adatvédelmi nyilatkozat tartalmazza. A legfontosabb tudnivalók:

Ez a meghívó ajánlatnak minősül, a jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít és fizetési kötelezettséget von maga után. A jelentkezési lap kitöltője és aláírója kötelezi magát, hogy a jelentkezés elfogadása esetén a részvételi díjról részére e-mailen megküldött díjbekérőt az azon szereplő fizetési határidőig átutalással vagy bankkártyás fizetéssel kiegyenlíti. A jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében regisztráljuk és a díjbekérő megküldésével a lent megadott e-mail címre igazoljuk vissza. A rendezvény napján készpénzfizetés is lehetséges, kérjük, erre vonatkozó igényét a jelentkezési lapon előre jelezze. A kiegyenlítés után a rendezvény helyszínén adjuk oda a végszámlát. A Vezinfó Kft. megkéri a kedves résztvevőt, hogy az átutalás bizonylatának másolatát a biztonság kedvéért szíveskedjék magával hozni. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 2. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét kiszámlázzuk. Lemondás hiányában a teljes részvételi díjat kiszámlázzuk. Amennyiben a jelentkező az előadáson a részvételi díj befizetése ellenére nem vesz részt, és az előadás előtti 2. munkanapig a részvételét írásban nem mondta le, a részvételi díj 70%-át költségtérítésként felszámítjuk és visszatartjuk, vagy más képzésre történő jelentkezés átirányítását rugalmasan kezeljük. A jelentkező adatai megadásával hozzájárul ahhoz, hogy a Vezinfó Kft. a jövőben e-mailen személyre szólóan küldjön az előadásairól, kiadványairól tájékoztatókat. Szervező fenntartja magának a jogot, hogy nem megfelelő érdeklődés vagy egyéb nem várt esemény (pl. előadó betegsége, áramszünet, időjárási viszonyok) esetén a képzés elmarad ez esetben további részvételi lehetőséget Jelentkező részére biztosítunk. Jelentkező ezen túlmenően további anyagi igénnyel ezért nem léphet fel.

INTERNETES JELENTKEZÉS