VIDEÓ
2 db videó, 4 óra tananyag
Kényelmesen otthonról vagy az irodából utólagos/késleltetett megtekintéssel. Utólagos/késleltetett megtekintés a részvételi díj kifizetése után kapott egyedi felhasználónévvel és jelszóval. Háttéranyag elektronikus formában. A késleltetett megtekintés azt jelenti, hogy az előadás időpontja (2024. június 28.) után leghamarabb 7 nappal (2024. július 5.) lehet a videót először megnézni, innentől kezdve legkésőbb 2024. december 31-ig lehet ingyenesen a videót korlátlan alkalommal megtekinteni. Fontos! Az értékesítés 2024. szeptember 5-én zárul. |
könyvvizsgáló, adószakértő
30% kedvezmény 2024. szeptember 5-ig!
Alap részvételi díj (kedvezmények nélkül): | 34.900 Ft + áfa/fő |
Új jelentkező weboldalon keresztül (30% kedvezmény): | 34.900 Ft + áfa/fő helyett 24.430 Ft + áfa/fő |
Kettő vagy több új jelentkező weboldalon keresztül (30% kedvezmény): | 34.900 Ft + áfa/fő helyett 24.430 Ft + áfa/fő |
Ügyfél weboldalon keresztül (30% kedvezmény): | 34.900 Ft + áfa/fő helyett 24.430 Ft + áfa/fő |
Kettő vagy több ügyfél weboldalon keresztül (30% kedvezmény): | 34.900 Ft + áfa/fő helyett 24.430 Ft + áfa/fő |
A Vezinfó Kft. ügyfelének számít az a személy (cég vagy intézmény), aki (amely) már legalább egyszer jelentkezett egy előadásra vagy megrendelt egy kiadványt, valamint a jelentkezésnél elfogadja az ÁSZF–et és az Adatvédelmi Nyilatkozat-ot.
Kinek szól a konferencia? A civil szervezetek (egyesületek, alapítványok, civil társaságok) vezetőinek, ügyintézőinek, valamint az őket könyvelő kollégáknak.
Megújult előadásunkban a jogszabályok ismertetése helyett azok gyakorlati alkalmazására fogunk fókuszálni. A hozzánk fordulók leggyakrabban előforduló kérdéseiből, az ezekhez kapcsolódó témakörökből választottunk néhányat. Azt szeretnénk bemutatni, hogyan kapcsolódnak az adózási és számviteli előírások a szervezetek napi feladataihoz, mit mutatnak a számok a végzett tevékenységükről, mire kell figyelni egy döntés meghozatalánál a jog, az adózás és a számvitel oldaláról.
Az átlátható és pontos nyilvántartás megalapozza a támogatók bizalmát, alapul szolgál a következő jó vezetői döntéshez. Emellett sokszor létkérdés a szervezet számára a megfelelő időben és szinteken elvégzett adótervezés.
Emiatt előzetes és folyamatos párbeszédre van szükség a szervezet vezetői, szakemberei és a számviteli és adózási adminisztráció végzője, a könyvelő között. Fontos, hogy értsék egymást!
Az előadás célja, hogy a résztvevőket elindítsuk egy olyan úton, melynek során képesek lesznek a jogszabályi kereteket tartalommal megtölteni, saját működésükre adaptálni, ezáltal olyan jogi, könyvviteli és adózási struktúrát létrehozni, melynek alapja a szervezet missziója, pontosan illeszkedik a szervezet tevékenységéhez a mindennapokban és összhangban áll a szervezetre vonatkozó alapvető adózási és számviteli előírásokkal.
Tematika:
Számvitel jogszabályi keretek
■ Civil vezetői/számviteli információs rendszer építése: milyen információkra van szükség a különböző beszámolók elkészítéséhez (output), és gondoljuk át, ehhez milyen adatokra van szükség (input)
Éves beszámoló
■ A beszámoló készítésének és felülvizsgálatának szabályai (forma, számviteli kiegészítő melléklet, könyvviteli szolgáltatás, könyvvizsgálat)
■ Döntéshozóként hogyan értelmezzem az elfogadandó beszámolót? Mik azok az ellenőrzési pontok, amiket mindenképp vizsgálni kell?
■ Milyen más adatszolgáltatási kötelezettségek lehetnek az évzáráshoz kapcsolódóan? Van-e a támogatások elszámolása és a beszámoló adatai közötti kapcsolat?
Különleges megfontolást igénylő ügyek
■ Mit jelent a számvitel, adózás szempontjából a közhasznú jogállás, illetve annak elvesztése? Hogyan ne veszítsük el a közhasznúságunkat?
■ Hogyan tudok felkészülni az éves zárási feladatokra? Milyen teendők vannak akkor, ha vállalkozási tevékenységet – beleértve az ingatlan hasznosítást – is végez a civil szervezet?
Közpénz és egyéb támogatás felhasználás
■ Támogatásokkal kapcsolatos információs rendszer kialakítása, azaz hogyan tudunk felkészülni egy jövőbeni ellenőrzésre? Mit jelent a támogatásokkal kapcsolatban a halasztott bevétel? Hogyan lehet megjeleníteni a már megítélt, felhasznált támogatásokat? Hogyan jelennek meg a beszámolóban a devizában kapott támogatások?
■ Milyen módon tud megfelelni a civil szervezet a kapott SZJA 1% felhasználásának nyilvántartása, bemutatása ügyében? Hogyan kell szerepeltetni a könyvelésben a tartalékolást, az év végén még fel nem használt részt?
Adózási jogszabályi keretek
Közreműködő személyek díjazása, költségelszámolása
■ Emberi erőforrás adótervezése: Egyes feladatok, tevékenységek milyen jogviszonyban láthatók el? Miből finanszírozható? Ki milyen díjazást, költségtérítést kaphat? Van-e minimum/maximum határ? Kinek a költségeit viselheti a szervezet (jogszabályok vs. támogató előírásai)?
■ A szervezetnek milyen költséget jelentenek összességében az egyes foglalkoztatási formák, juttatások, költségelszámolások?
Juttatások
■ Mikor lehet adómentes a cél szerinti juttatás? Hogyan lehet megfelelni az adómentesség feltételeinek?
■ Reprezentációs kiadásokkal kapcsolatos megfontolások (evés-ivás, szállás, utazás, egyéb)
Adományok fogalma, megítélése az adójogszabályokban
■ Mikor beszélünk támogatásról, mikor adományról? Megjelenési formák – pénz, pro bono szolgáltatás, ingyenesen átadott termék
■ Ellenszolgáltatás nélküliség vagy sem? Mi alapján lehet ezt megítélni?
■ Mi a szponzoráció, szolgáltatás és/vagy támogatás? Mikor beszélünk értékesítésről?
■ A juttatót megillető adózási kedvezmények: áfa – társasági adó – kisvállalati adó, milyen dokumentumok szükségesek az igénybevételükhöz?
Általános forgalmi adó
■ Mikor kell számlát kiállítani? Fel kell-e áfát számítani a számlában?
■ Előny vagy hátrány az áfa-alanyiság?
■ Mi van, ha külföldi partnernek végzi a tevékenységet a civil szervezet?
■ Hogyan kell eljárni a civil szervezetnek, ha külföldről szerez be terméket, vagy vesz igénybe szolgáltatást?
■ Mikor vonható le az áfa? (elkülönítés, arányosítás)
Ingatlanhasznosítás
■ Milyen kérdéseket kell átgondolni, mielőtt a civil szervezet ingatlan beruházásba, ingatlan hasznosításba kezd?
■ Milyen nyilvántartásokat kell vezetni az ingatlan beruházással, ingatlanhasznosítással kapcsolatos áfa levonhatóságával kapcsolatban?
■ Milyen különös előírásokat tartalmaz a társasági adó törvény ezzel a tevékenységgel kapcsolatban?
■ Milyen egyéb adók terhelhetik az ingatlanhasznosítást?
ÖSSZEFOGLALÁS: Civil Információs Rendszer kialakítása
■ Milyen kérdéseket kell/lehet szabályozni a számviteli és adózási szempontból a Számviteli politika kereteiben? Milyen számvitel politikai döntések kapcsolódnak ide?
■ Miért a Számviteli szabályzatok alapján ellenőriz az Állami Számvevőszék?
■ Milyen egyéb szabályzatot kell/érdemes készíteni a szervezet tevékenységéből fakadóan?
■ Miről szól a Pénzkezelési szabályzat?
■ Az egyes bevétel és kiadás típusok megjelenése a bevallásokban, beszámolóban, egyéb kimutatásokban, azaz a számlatükör és a számlarend létrehozásának kérdései
■ ZÁRÁS – pénzügyi, vagyoni, jövedelmezőségi helyzet értékelése egy adott időszakra az időszak utolsó napján készített pillanatfelvétel alapján
■ Milyen zárási feladatokat kell elvégezni a beszámolókészítés előtt? Milyen információkra van szükség ehhez?
A részletes jelentkezési feltételeket az ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) és az Adatvédelmi nyilatkozat tartalmazza. A legfontosabb tudnivalók:
Ez a meghívó ajánlatnak minősül, a jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít és fizetési kötelezettséget von maga után. A jelentkezési lap kitöltője és aláírója kötelezi magát, hogy a jelentkezés elfogadása esetén a részvételi díjról részére e-mailen megküldött díjbekérőt az azon szereplő fizetési határidőig átutalással vagy bankkártyás fizetéssel kiegyenlíti. A jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében regisztráljuk és a díjbekérő megküldésével a lent megadott e-mail címre igazoljuk vissza. A rendezvény napján készpénzfizetés is lehetséges, kérjük, erre vonatkozó igényét a jelentkezési lapon előre jelezze. A kiegyenlítés után a rendezvény helyszínén adjuk oda a végszámlát. A Vezinfó Kft. megkéri a kedves résztvevőt, hogy az átutalás bizonylatának másolatát a biztonság kedvéért szíveskedjék magával hozni. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 2. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét kiszámlázzuk. Lemondás hiányában a teljes részvételi díjat kiszámlázzuk. Amennyiben a jelentkező az előadáson a részvételi díj befizetése ellenére nem vesz részt, és az előadás előtti 2. munkanapig a részvételét írásban nem mondta le, a részvételi díj 70%-át költségtérítésként felszámítjuk és visszatartjuk, vagy más képzésre történő jelentkezés átirányítását rugalmasan kezeljük. A jelentkező adatai megadásával hozzájárul ahhoz, hogy a Vezinfó Kft. a jövőben e-mailen személyre szólóan küldjön az előadásairól, kiadványairól tájékoztatókat. Szervező fenntartja magának a jogot, hogy nem megfelelő érdeklődés vagy egyéb nem várt esemény (pl. előadó betegsége, áramszünet, időjárási viszonyok) esetén a képzés elmarad ez esetben további részvételi lehetőséget Jelentkező részére biztosítunk. Jelentkező ezen túlmenően további anyagi igénnyel ezért nem léphet fel.