Még nem ÁFA 365 Klub tag? Részletekért kattintson IDE! Belépés ÁFA 365 Klub tagoknak
CIVIL (NONPROFIT) SZERVEZETEK 2019
Civil működés és adminisztráció – Lehet jól is csinálni!
Egyesületek, Alapítványok, Civil társaságok (Jog, Számvitel, Adózás)
KECSKEMÉT
SZAKMAI KONFERENCIA, KÉPZÉS
RÉSZLETES TEMATIKA
INTERNETES JELENTKEZÉS

Időpont:

2019. június 6., csütörtök, 10.00–15.30, regisztráció 9 órától.

Előadó(k):

10.00–15.30: Gottgeisl Rita 

(könyvvizsgáló, adószakértő, Adótanácsadók Egyesülete Nonprofit Tagozatának elnöke)

10.00–15.30: Láng Noémi 

(könyvvizsgáló, adószakértő)

Helyszín:

Univer Székház Kecskemét (6000 Kecskemét, Katona József tér 18.)
Megközelítés » Parkolás » Galéria »

Részvételi díj:

Alap részvételi díj (kedvezmények nélkül): 29.900 Ft + áfa/fő
Új jelentkező weboldalon keresztül (20 kedvezmény): 29.900 Ft + áfa/fő helyett 23.920 Ft + áfa/fő
Kettő vagy több új jelentkező weboldalon keresztül (20%+5 kedvezmény): 29.900 Ft + áfa/fő helyett 22.725 Ft + áfa/fő
Ügyfél weboldalon keresztül (30 kedvezmény): 29.900 Ft + áfa/fő helyett 20.930 Ft + áfa/fő
Kettő vagy több ügyfél weboldalon keresztül (30%+5 kedvezmény): 29.900 Ft + áfa/fő helyett 19.885 Ft + áfa/fő
Ki számít ügyfélnek?

A Vezinfó Kft. ügyfelének számít az a személy (cég vagy intézmény), aki (amely) már legalább egyszer jelentkezett egy előadásra vagy megrendelt egy kiadványt, valamint a jelentkezésnél elfogadja az ÁSZFet és az Adatvédelmi Nyilatkozat-ot.

Forgatókönyv:

09.00–10.00: Regisztráció, kávészünet
10.00–12.30: Előadás 1. része
12.30–13.00: Ebédszünet, kávészünet
13.00–15.30: Előadás 2. része
A részvételi díj tartalmazza az előadást, az oktatási segédanyagot nyomtatott és elektronikus formátumban, az íróeszközt, a WIFI használatot, a reggeli édes és sós süteményeket, az ebédszünetben kapott pizzaszeleteket, valamint a nap közben fogyasztott kávét, teát és ásványvízet.
A részvételi díj számlája étellel-itallal kapcsolatos költséget, közvetített szolgáltatást nem tartalmaz!
Az áfa mértéke: 27%. Az előadás díja költségként elszámolható.

Tematika:

Kinek szól a konferencia? A civil szervezetek (egyesületek, alapítványok, civil társaságok) vezetőinek, ügyintézőinek, valamint az őket könyvelő kollégáknak.

Az előadás bemutatja, hogyan kapcsolódnak az adózási és számviteli előírások a szervezetek napi feladataihoz, mit mutatnak a számok a végzett tevékenységükről. A szervezetek mindennapjaiból vett példákon keresztül ismertetjük, hogy mire kell figyelni egy döntés meghozatalánál a jog, az adózás és a számvitel oldaláról.

Előadásunk végére reméljük, hogy mindenki úgy érzi majd, hogy a számviteli beszámoló, a pályázatok, támogatások elszámolása olyan tükör, mely számokon keresztül mutatja be a civil szervezet munkáját, eredményeit, azt, hogy milyen hatékonysággal érte el a kitűzött célt, melyik feladat mibe került.

Az átlátható és pontos nyilvántartás alapjául szolgál a következő jó döntésnek, de ehhez párbeszéd kell a szervezet vezetői, szakemberei és az adminisztráció végzője, a könyvelő között. Fontos, hogy értsük egymást!

Tematika:

MŰKÖDÉSI KERETEK

■ Mik a legfontosabb szabályzatok?

Milyen formái vannak a létesítő okiratnak? Milyen kérdéseket szabályoz a létesítő okirat és az SzMSz?

■ Milyen egyéb szabályzatot kell/érdemes készíteni? Mit érdemes szabályozni az előzőkön kívül a működést tekintve? 

Miről szól a Pénzkezelési szabályzat? Mi a Számviteli Politika? Miért fontos ez? Hogyan lesz ebből számviteli beszámoló?

KÖZREMŰKÖDŐ SZEMÉLYEK DÍJAZÁSA, KÖLTSÉGELSZÁMOLÁSA

■ Feladat, tevékenység milyen jogviszonyban látható el?

Ki milyen díjazást, költségtérítést kaphat? Van-e minimum/maximum határ? Kinek a költségeit viselheti a szervezet?

■ A szervezetnek milyen adóterheket jelentenek az egyes foglalkoztatási formák, juttatások, költségelszámolások?

Mire kell felhívni civil foglalkoztatóként a feladatot ellátó személy figyelmét az adózást tekintve? 

■ Milyen dokumentáció szükséges ezekhez?

CÉL SZERINTI JUTTATÁSOK

■ Mit nevezünk cél szerinti juttatásnak?

Mikor lehet adómentes a cél szerinti juttatás?

■ Hogyan lehet megfelelni az adómentesség feltételeinek?

Hogyan kell megjeleníteni ezeket a könyvelésben, beszámolóban? Hogyan kell eljárni, ha mégis lenne adóvonzata?

CÉL SZERINTI TEVÉKENYSÉG – HA FIZETNEK ÉRTE

Mikor kell számlát kiállítani? Fel kell-e áfát számítani a számlában?

■ Mik az előnyei és a hátrányai az áfa-alanyiságnak? 

Melyek azok a tevékenységek, melyek pénzt hoznak, de biztosan nem merülhet fel számla kiállítása/áfa? (adomány, támogatás)

■ Mi van, ha külföldi partnernek végzi a tevékenységet a civil szervezet?

Mikor vonható le az áfa? (elkülönítés, arányosítás)

■ Hogyan kell eljárni a civil szervezetnek, ha külföldről szerez be terméket, vagy vesz igénybe szolgáltatást?

Milyen adóvonzata van még az áfán kívül a végzett tevékenység árbevétele után?

INGATLANHASZNOSÍTÁS

■ Milyen kérdéseket kell átgondolni, mielőtt a civil szervezet ingatlan hasznosításba kezd?

Milyen nyilvántartásokat kell vezetni az ingatlanhasznosítással kapcsolatos áfa levonhatóságával kapcsolatban?

■ Milyen különös előírásokat tartalmaz a társasági adó törvény ezzel a tevékenységgel kapcsolatban?

Milyen egyéb adók terhelhetik az ingatlanhasznosítást?

ÉVES ZÁRÁS, KAPCSOLÓDÓ ADATSZOLGÁLTATÁSOK, BESZÁMOLÓK

Milyen információkra van szüksége a könyvelőnek a könyvek lezárásához? 

Mit jelent a támogatásokkal kapcsolatban a halasztott bevétel? Hogyan lehet megjeleníteni a már megítélt, felhasznált támogatásokat? Hogyan jelennek meg a beszámolóban a devizában kapott támogatások? Milyen előírásokat kell betartani a kapott támogatásokkal kapcsolatosan?

Milyen módon tud megfelelni a civil szervezet a kapott SZJA 1% felhasználásának nyilvántartása, bemutatása ügyében? Hogyan kell szerepeltetni a könyvelésben a tartalékolást, az év végén még fel nem használt részt?

Az ingyenes ügyleteket is ki kell mutatni a könyvelésben? Milyen értéken? Milyen dokumentációra van erre szükség?

Mit jelent a számvitel, adózás szempontjából a közhasznú jogállás, illetve annak elvesztése? Milyen számviteli teendők vannak akkor, ha vállalkozási tevékenységet is végez a civil szervezet?

Milyen egyéb zárási feladatokat kell elvégezni a beszámolókészítés előtt?

Döntéshozóként hogyan értelmezzem az elfogadandó beszámolót? Mik azok az ellenőrzési pontok, amiket mindenképp el kell végezni? Miért nem egyezik az év végén készpénzben és a bankszámlákon rendelkezésre álló pénz a beszámolóban kimutatott adózott eredménnyel?

Kinek kell letétbe helyezni a civil szervezet beszámolóját, mi ennek a módja? Milyen más adatszolgáltatási kötelezettségek lehetnek az évzáráshoz kapcsolódóan?

Jelentkezési feltételek

A részletes jelentkezési feltételeket az ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) és az Adatvédelmi nyilatkozat tartalmazza. A legfontosabb tudnivalók:

Ez a meghívó ajánlatnak minősül, a jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít és fizetési kötelezettséget von maga után. A jelentkezési lap kitöltője és aláírója kötelezi magát, hogy a jelentkezés elfogadása esetén a részvételi díjról részére e-mailen megküldött díjbekérőt az azon szereplő fizetési határidőig átutalással vagy bankkártyás fizetéssel kiegyenlíti. A jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében regisztráljuk és a díjbekérő megküldésével a lent megadott e-mail címre igazoljuk vissza. A rendezvény napján készpénzfizetés is lehetséges, kérjük, erre vonatkozó igényét a jelentkezési lapon előre jelezze. A kiegyenlítés után a rendezvény helyszínén adjuk oda a végszámlát. A Vezinfó Kft. megkéri a kedves résztvevőt, hogy az átutalás bizonylatának másolatát a biztonság kedvéért szíveskedjék magával hozni. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 2. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét kiszámlázzuk. Lemondás hiányában a teljes részvételi díjat kiszámlázzuk. Amennyiben a jelentkező az előadáson a részvételi díj befizetése ellenére nem vesz részt, és az előadás előtti 2. munkanapig a részvételét írásban nem mondta le, a részvételi díj 70%-át költségtérítésként felszámítjuk és visszatartjuk, vagy más képzésre történő jelentkezés átirányítását rugalmasan kezeljük. A jelentkező adatai megadásával hozzájárul ahhoz, hogy a Vezinfó Kft. a jövőben e-mailen személyre szólóan küldjön az előadásairól, kiadványairól tájékoztatókat. Szervező fenntartja magának a jogot, hogy nem megfelelő érdeklődés vagy egyéb nem várt esemény (pl. előadó betegsége, áramszünet, időjárási viszonyok) esetén a képzés elmarad ez esetben további részvételi lehetőséget Jelentkező részére biztosítunk. Jelentkező ezen túlmenően további anyagi igénnyel ezért nem léphet fel.

INTERNETES JELENTKEZÉS