2020. május 26., kedd, 09.00–13.30, regisztráció 8.30-tól
Online, élő képzés — ZOOM-on keresztül
09.00–11.00: Dr. Sztankó Dániel
(igazgató, vezető adószakértő, Közvetett adók, RSM Hungary)
11.30–13.30: Czöndör Szabolcs
(főosztályvezető, NAV Informatikai és Transzferár Ellenőrzési Főosztály)
Alap részvételi díj (kedvezmények nélkül): | 29.900 Ft + áfa/fő |
Új jelentkező weboldalon keresztül (20 kedvezmény): | 29.900 Ft + áfa/fő helyett 23.920 Ft + áfa/fő |
Kettő vagy több új jelentkező weboldalon keresztül (20%+5 kedvezmény): | 29.900 Ft + áfa/fő helyett 22.725 Ft + áfa/fő |
Ügyfél weboldalon keresztül (30 kedvezmény): | 29.900 Ft + áfa/fő helyett 20.930 Ft + áfa/fő |
Kettő vagy több ügyfél weboldalon keresztül (30%+5 kedvezmény): | 29.900 Ft + áfa/fő helyett 19.885 Ft + áfa/fő |
A Vezinfó Kft. ügyfelének számít az a személy (cég vagy intézmény), aki (amely) már legalább egyszer jelentkezett egy előadásra vagy megrendelt egy kiadványt, valamint a jelentkezésnél elfogadja az ÁSZF–et és az Adatvédelmi Nyilatkozat-ot.
Az Online számla jelentéssel a NAV rengeteg valós idejű információhoz jut a társaságokról, olyan adatok is riportálásra kerülnek a NAV felé, melyek nem feltétlenül kötelező elemei a számlának. Ezáltal az adóhatóság még több információval rendelkezik az egyes adóalanyokról, mint a korábbi adatközlések eredményeképpen. A növekvő adóhatósági adatigény, mint jelenség az EU tagországokban, illetve az OECD országokban is egyre terjedő hatósági gyakorlat.
A társaságok érdeke az elérhető kedvezmények és az adókockázatok csökkentése miatt a pontos adatszolgáltatás, melyet gondos folyamat-előkészítésnek és pontos adminisztrációnak kell megelőznie, lehetőleg digitalizáltan. A NAV-nál gyűjtött adatokból a cégek is kérhetnek információkat, így lehetőség nyílik az előzetes önellenőrzésekre, vagy az automatizált áfabevallás előkészítésére.
A pénzügyi adminisztráció digitalizációját támogatja az elektronikus számlázás is, mellyel kapcsolatban speciális szabályoknak kell megfelelniük az adózóknak.
A NAV Online Számla 2.0. verzióról a leírás megjelent, és az éles határidőt is kitűzték, ami 2020. július 1-je lesz. Az adatszolgáltatás következő jogszabályi módosításai is 2020. július 1-jén lépnek hatályba.
Tematika:
Előadás 1. része (Dr. Sztankó Dániel)
A számlázás és online számla adatszolgáltatáshoz nélkülözhetetlen a jogszabályok pontos ismerete, az alábbi tipikus hibákra és az alkalmazandó jó gyakorlatok bemutatására sor kerül a rendezvény ezen részében.
■ Elektronikus számlázás vs. Online számla
■ Az elektronikus számlázás (még az online módon elérhető számlázó felületről sem) nem tévesztendő össze a számla kiállításával kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettséggel
■ A számla „visszadátumozása”
■ Mikor kötelező és mikor nem szabad?
■ Mi a különbség a kibocsátás kelte (mint dátum) és teljesítés időpontja (mint dátum) között?
■ Helyesbítő számla / jóváíró számla / sztornó számla / számlával egy tekintet alá eső okirat
■ Szinonimák vagy eltérő fogalmak?
■ Mikor kell sztornózni és mikor helyesbíteni a számlát?
■ Mikor kell hivatkozás az eredeti számlára?
■ Helyesbítő számla helyesbítése a jogszabálynak megfelelően
■ Gyűjtő számla és csoportos számla helyesbítés
■ Előleg számla adatszolgáltatása
■ Az időszakos elszámolás rejtelmei
■ Milyen adat kötelező és milyen adat ajánlott a számlán?
■ Az önszámlázás és a megbízotti számlázás
■ A számla tényleg addig módosítható, míg nincs kinyomtatva?
■ A vevő adószámát minden esetben kell feltüntetni?
■ Van-e teendő, ha a számlaadatot beküldtük a NAV felé?
■ Kinek a feladata beszerezni és ellenőrizni az online számla riport feldolgozási eredményét?
■ Hogyan javítható helyesen a jó számláról beküldött hibás adatszolgáltatás?
■ A sztornózás itt gyakori, de rossz megoldás!
■ Az online számla adatszolgáltatás folyamatosságát, a fejlesztők munkáját hogyan tudjuk ellenőrizni?
Előadás 2. része (Czöndör Szabolcs)
Az előadó áttekinti az elektronikus számlázáshoz kapcsolódó főbb követelményeket, gyakorlati lehetőségeket és a jellemző problémákat.
■ Elektronikus számla általános követelményei
■ Elektronikus számla fogalma, megjelenése
■ Elektronikus számlával szemben támasztott jogszabályi követelmények az Áfa törvényben
■ Elektronikus aláírás, időbélyeg szerepe
■ Elektronikus számla kiállítása elektronikus aláírás nélkül
■ Elektronikus számla kiállítása és befogadása
■ Elektronikus számla kiállítás gyakorlati megvalósítási lehetőségei
■ Számlakiállítás folyamata
■ Elektronikus bizonylatok kezelése kiállítói oldalon
■ Elektronikus számla kiállítása és kibocsátása, gyakorlati problémák
■ Elektronikus számlázás közbeszerzéseknél
■ Elektronikus számla befogadás lehetőségei a gyakorlatban
■ Elektronikus számla befogadás megvalósításának lehetőségei
■ Külföldi elektronikus számlák kezelése a gyakorlatban
■ Elektronikus számla kontírozása
■ Elektronikus másolatkészítés fő szabályai
■ Elektronikus számla megőrzése
■ Megőrzéssel kapcsolatos alapkövetelmények
■ Archiválási szabályozás változásának hatásai
■ Online számla adatszolgáltatás és az elektronikus számla kapcsolata
■ Adatexport készítési kötelezettség gyakorlati tapasztalatai
■ Adatexport készítése a 2018-as számla adatszolgáltatás sémájában
■ Gyakori számla adattartalmi hibák
■ Online számla adatszolgáltatás adóhivatali tapasztalatai, jövőbeni változásai
■ Ellenőrzési módszer, jellemző adatszolgáltatási problémák, azok javítása
■ Számla adatszolgáltatás jövője, számla adatszolgáltatásban rejlő adózói lehetőségek
A részletes jelentkezési feltételeket az ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) és az Adatvédelmi nyilatkozat tartalmazza. A legfontosabb tudnivalók:
Ez a meghívó ajánlatnak minősül, a jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít és fizetési kötelezettséget von maga után. A jelentkezési lap kitöltője és aláírója kötelezi magát, hogy a jelentkezés elfogadása esetén a részvételi díjról részére e-mailen megküldött díjbekérőt az azon szereplő fizetési határidőig átutalással vagy bankkártyás fizetéssel kiegyenlíti. A jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében regisztráljuk és a díjbekérő megküldésével a lent megadott e-mail címre igazoljuk vissza. A rendezvény napján készpénzfizetés is lehetséges, kérjük, erre vonatkozó igényét a jelentkezési lapon előre jelezze. A kiegyenlítés után a rendezvény helyszínén adjuk oda a végszámlát. A Vezinfó Kft. megkéri a kedves résztvevőt, hogy az átutalás bizonylatának másolatát a biztonság kedvéért szíveskedjék magával hozni. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 2. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét kiszámlázzuk. Lemondás hiányában a teljes részvételi díjat kiszámlázzuk. Amennyiben a jelentkező az előadáson a részvételi díj befizetése ellenére nem vesz részt, és az előadás előtti 2. munkanapig a részvételét írásban nem mondta le, a részvételi díj 70%-át költségtérítésként felszámítjuk és visszatartjuk, vagy más képzésre történő jelentkezés átirányítását rugalmasan kezeljük. A jelentkező adatai megadásával hozzájárul ahhoz, hogy a Vezinfó Kft. a jövőben e-mailen személyre szólóan küldjön az előadásairól, kiadványairól tájékoztatókat. Szervező fenntartja magának a jogot, hogy nem megfelelő érdeklődés vagy egyéb nem várt esemény (pl. előadó betegsége, áramszünet, időjárási viszonyok) esetén a képzés elmarad ez esetben további részvételi lehetőséget Jelentkező részére biztosítunk. Jelentkező ezen túlmenően további anyagi igénnyel ezért nem léphet fel.