EKÁER 2021
Változások, Gyakorlat, Ellenőrzés, Szankciók
SZAKMAI KONFERENCIA, KÉPZÉS
RÉSZLETES TEMATIKA
INTERNETES JELENTKEZÉS

Időpont:

2021. május 5., szerda, 13.00–16.00, regisztráció 12.30-tól

ÉLŐ/ONLINE KÉPZÉS vagy VIDEÓ/E-LEARNING

élő

Kényelmesen otthonról vagy az irodából élő közvetítéssel. Nincs utazási költség, nincs utazási idő. Élő megtekintés a részvételi díj kifizetése után kapott egyedi felhasználónévvel és jelszóval. Az élő képzés előtt vagy közben online kérdezési lehetőség.

videó

Kényelmesen otthonról vagy az irodából utólagos/késleltetett megtekintéssel. Utólagos/késleltetett megtekintés a részvételi díj kifizetése után kapott egyedi felhasználónévvel és jelszóval. A késleltetett megtekintés azt jelenti, hogy a képzés időpontja (május 5.) után leghamarabb 7 nappal (május 12.) lehet a videót megnézni, innentől kezdve 15 nap áll rendelkezésre a megtekintésre (tehát legkésőbb május 27-ig).

Előadó(k):

13.00–16.00: Dr. Sztankó Dániel
vezető adószakértő, igazgató, Közvetett adók, RSM Hungary

Helyszín:

ONLINE

Részvételi díj:

Alap részvételi díj (kedvezmények nélkül): 21.900 Ft + áfa/fő
Új jelentkező weboldalon keresztül (2.000 Ft kedvezmény): 21.900 Ft + áfa/fő helyett 19.900 Ft + áfa/fő
Kettő vagy több új jelentkező weboldalon keresztül (3.000 Ft kedvezmény): 21.900 Ft + áfa/fő helyett 18.900 Ft + áfa/fő
Ügyfél weboldalon keresztül (4.000 Ft kedvezmény): 21.900 Ft + áfa/fő helyett 17.900 Ft + áfa/fő
Kettő vagy több ügyfél weboldalon keresztül (5.000 Ft kedvezmény): 21.900 Ft + áfa/fő helyett 16.900 Ft + áfa/fő
Ki számít ügyfélnek?

A Vezinfó Kft. ügyfelének számít az a személy (cég vagy intézmény), aki (amely) már legalább egyszer jelentkezett egy előadásra vagy megrendelt egy kiadványt, valamint a jelentkezésnél elfogadja az ÁSZFet és az Adatvédelmi Nyilatkozat-ot.

Forgatókönyv:

12.30–13.00: Regisztráció
13.00–14.30: Előadás 1. része
14.30–14.35: Szünet
14.35–16.00: Előadás 2. része
Az áfa mértéke: 27%. Az előadás díja költségként elszámolható.

Tematika:

Az EKÁER életbe lépése óta számos esetben módosították a szabályokat. Az új szabályokat tartalmazó új EKÁER rendelet [13/2020 (XII.23) PM rendelet] 2020. december végén jelent meg.

A legfontosabb változás, hogy a legtöbb termék kapcsán az EKÁER kötelezettség megszűnt, 2021-től az EKÁER kötelezettség csak a kockázatos termék-kereskedelemre vonatkozik. Azok viszont, akik bejelentés-köteles termékkel kereskednek, fókuszáltabb figyelemre számíthatnak a NAV részéről.

2021-től az EKÁER bejelentési kötelezettség csak a bejelentésköteles termékek Közösségen belüli beszerzésére, értékesítésére, egyéb célú behozatalára és kivitelére, valamint az első belföldi nem végfelhasználó részére történő áfa-köteles értékesítésre vonatkozik. Az EKÁER bejelentésköteles termékek köre azonos a korábban az EKÁER szabályozás szerint kockázatos terméknek nevezett termékek körével, legalábbis egyelőre.

Képzésünk célja, hogy a vállalati folyamatokat EKÁER szempontból tudják a résztvevők megvizsgálni, besorolni és elvégezni a szükséges bejelentéseket (módosítani, törölni). Továbbá tisztában legyenek az EKÁER bejelentés tartalmával, illetve adóellenőrzési szempontjaival, és megismerjék az érvényben lévő rendelkezéseket és a változásokat.

Tematika:

ÚJ ÉS MEGVÁLTOZOTT SZABÁLYOK

EKÁER 2021-es alapvető szabályai és összevetés 2020-as szabályokkal

■ Milyen ügyletek során kell EKÁER számot kérni?

■ Bejelentés-köteles termékek az új kockázatos termékek

■ Milyen termékekre kell EKÁER szám?

■ Biztosítékadási kötelezettség és mentesülés 2021-ben

■ Kinek kell kérni EKÁER számot 2021-ben?

■ Hogyan kell EKÁER számot igényelni?

■ Önkéntes EKÁER bejelentés

Mit kell bejelenteni és meddig?

■ Szankciók

■ EKÁER és Brexit

■ Informatikai fejlesztések

RÉGI EKÁER PROBLÉMÁK AZ ÚJ SZABÁLYOZÁS TÜKRÉBEN 2021-BEN

Régi és új EKÁER fogalmak

■ Ki lehet feladó, címzett, végfelhasználó?

■ Kockázatos élelmiszerek, egyéb kockázatos termékek

■ Mi az egyéb célú behozatal és kivitel?

EKÁER elemzés rendszere

■ Mi a különbség a fuvarozással nem járó értékesítés és az értékesítéssel nem járó fuvarozás között? Mikor kell EKÁER?

EKÁER mentességek

■ Él-e még a 2500 kg és az 5 millió forintos mentesség?

■ Az 500 kg és az 1 millió forint mire vonatkozik pontosan?

■ Milyen más mentességek vannak?

Mit kell bejelenteni?

■ Hogyan jelentsem a tömeget és az értéket?

■ Tömeg- és érték-eltérés (mi a teendő, ha a fuvarokmány, számla vagy más dokumentum adataiban eltérés mutatkozik)

Meddig kell bejelenteni az EKÁER-t?

■ EKÁER számok lezárása és érvényességi ideje

■ Önellenőrzés és EKÁER (Lezárt számok változása)

■ Mi a teendő, ha helytelenül zártam az EKÁER-t?

Hány EKÁER szám kell?

■ Gyűjtő fuvar

■ Hogy kell bejelenteni az átrakodást, a szétrakodást, a kirakodást?

■ Mi van, ha túl sok EKÁER számot kérek és mi van, ha túl keveset?

EKÁER példák, gyakorlati kérdések

■ Göngyöleg

■ Visszáru, garanciális javítások

■ Nemzetközi és belföldi láncügyletek

■ Háromszögügyletek

■ Saját áru mozgatása

■ Konszignációs raktár, vevői készlet

■ Belföldi és nemzetközi bérmunka

■ Importügyletek, közvetett vámjogi képviselőn keresztül megvalósuló ügyletek

Eljárási kérdések

■ EKÁER regisztráció

■ Kockázati biztosíték

■ Szankciók

Ellenőrzési tapasztalatok

■ Gyakori hibák és hogyan lehet őket elkerülni

Jelentkezési feltételek

A részletes jelentkezési feltételeket az ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) és az Adatvédelmi nyilatkozat tartalmazza. A legfontosabb tudnivalók:

Ez a meghívó ajánlatnak minősül, a jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít és fizetési kötelezettséget von maga után. A jelentkezési lap kitöltője és aláírója kötelezi magát, hogy a jelentkezés elfogadása esetén a részvételi díjról részére e-mailen megküldött díjbekérőt az azon szereplő fizetési határidőig átutalással vagy bankkártyás fizetéssel kiegyenlíti. A jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében regisztráljuk és a díjbekérő megküldésével a lent megadott e-mail címre igazoljuk vissza. A rendezvény napján készpénzfizetés is lehetséges, kérjük, erre vonatkozó igényét a jelentkezési lapon előre jelezze. A kiegyenlítés után a rendezvény helyszínén adjuk oda a végszámlát. A Vezinfó Kft. megkéri a kedves résztvevőt, hogy az átutalás bizonylatának másolatát a biztonság kedvéért szíveskedjék magával hozni. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 2. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét kiszámlázzuk. Lemondás hiányában a teljes részvételi díjat kiszámlázzuk. Amennyiben a jelentkező az előadáson a részvételi díj befizetése ellenére nem vesz részt, és az előadás előtti 2. munkanapig a részvételét írásban nem mondta le, a részvételi díj 70%-át költségtérítésként felszámítjuk és visszatartjuk, vagy más képzésre történő jelentkezés átirányítását rugalmasan kezeljük. A jelentkező adatai megadásával hozzájárul ahhoz, hogy a Vezinfó Kft. a jövőben e-mailen személyre szólóan küldjön az előadásairól, kiadványairól tájékoztatókat. Szervező fenntartja magának a jogot, hogy nem megfelelő érdeklődés vagy egyéb nem várt esemény (pl. előadó betegsége, áramszünet, időjárási viszonyok) esetén a képzés elmarad ez esetben további részvételi lehetőséget Jelentkező részére biztosítunk. Jelentkező ezen túlmenően további anyagi igénnyel ezért nem léphet fel.

INTERNETES JELENTKEZÉS
>