TANTERMI
![]() |
Személyes részvétel. Napközben térítésmentes catering (reggeli édes/sós sütemények, kávé, tea, ásványvíz, ebédszünetben meleg étel). Íróeszköz, háttéranyag nyomtatott és elektronikus formában, WIFI. |
Dr. Kálmán Viktor
munkaügyi szakjogász, Békés Vármegyei Kormányhivatal Foglalkoztatási, Foglalkoztatás-felügyeleti és Munkavédelmi Főosztály kamarai jogtanácsosa
Dr. Becsei Attila
ügyvéd (főbb területek: bejelentővédelmi ügyvédi tevékenység, polgári jog, cégjog, gazdasági jog, ingatlanjog)
Dr. Farkas Tamás
adatvédelmi szakjogász, ISO 27001 vezető auditor
30% kedvezmény 2023. szeptember 25-ig!
Alap részvételi díj (kedvezmények nélkül): | 34.900 Ft + áfa/fő |
Új jelentkező weboldalon keresztül (30% kedvezmény): | 34.900 Ft + áfa/fő helyett 24.430 Ft + áfa/fő |
Kettő vagy több új jelentkező weboldalon keresztül (30%+5% kedvezmény): | 34.900 Ft + áfa/fő helyett 23.210 Ft + áfa/fő |
Ügyfél weboldalon keresztül (30% kedvezmény): | 34.900 Ft + áfa/fő helyett 24.430 Ft + áfa/fő |
Kettő vagy több ügyfél weboldalon keresztül (30%+5% kedvezmény): | 34.900 Ft + áfa/fő helyett 23.210 Ft + áfa/fő |
A Vezinfó Kft. ügyfelének számít az a személy (cég vagy intézmény), aki (amely) már legalább egyszer jelentkezett egy előadásra vagy megrendelt egy kiadványt, valamint a jelentkezésnél elfogadja az ÁSZF–et és az Adatvédelmi Nyilatkozat-ot.
A 2023. január 1. napjától jelentősen módosult a munka törvénykönyve, az átlátható és kiszámítható munkafeltételekről, a munka és magánélet egyensúlyáról szóló uniós rendelkezések átvétele okán. Ezek a rendelkezések már beépültek a jogi köztudatba, ám továbbra is sok gyakorlati kérdést vetnek fel, és jelentős jogkövetkezményekkel járnak, mint pl. a joggal való visszaélés bizonyítási terhe, a határidő és időtartam számításának változása, a munkaszerződés módosításának új lehetőségei és kötelezettsége, vagy az apasági és szülői szabadság.
A változásokkal nem, vagy kevéssé érintett területek közül állandó aktualitása van az egyszerűsített foglalkoztatásnak, melyről részletes gyakorlati tájékoztatás lesz, illetve az egyik legösszetettebb kérdéskör, a munkaviszony megszüntetése kerül elemzésre gyakorlati oldalról megközelítve, rávilágítva a tipikus problémákra, jogesetek segítségével. Végül a foglalkoztatás-felügyeleti (munkaügyi) ellenőrzések tapasztalatai, esetei szolgálhatnak tanulságul az érdeklődők számára.
Az Országgyűlés 2023. május 23-án elfogadta az új Panasztörvényt. Ezután 2023. május 25-én kihirdették a Magyar Közlönyben a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvényt. A 250 fő feletti foglalkoztatottal rendelkező vállalkozások számára a végső határidő 2023. július 24. volt. A pénzmosási törvény hatálya alá tartozó foglalkoztatóknak, így például az adótanácsadóknak, könyvelőknek, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek, pénzügyi szolgáltatóknak vagy székhelyszolgáltatóknak a határidő szintén 2023. július 24. volt. Azon vállalkozások számára, ahol a munkavállalói létszám eléri az 50 főt, viszont nem haladja meg a 249 főt, legkésőbb 2023. december 17-ig kell teljesülnie a követelményeknek, azzal az engedménnyel, hogy közösen is létrehozhatják a visszaélés-bejelentési rendszert.
A GDPR Rendelet 2018. május 25-ei kötelezően alkalmazandóvá válása után még számos megválaszolatlan kérdéssel találkoznak a frissen kinevezett DPO-k, a szervezetek, cégek adatvédelmi feladatokkal megbízott szakemberei.
Tematika:
Munkajogi változások, aktualitások (09:00-11:30)
■ Az Mt. 2023-as módosításának legfontosabb elemei
■ Joggal való visszaélés tilalma
■ Határidő és időtartam számítás változása
■ Apasági és szülői szabadság
■ A munkaszerződés módosításának új szabályai
■ Változások az atipikus munkaviszonyok szabályozásában
■ Az egyszerűsített foglalkoztatás gyakorlati kérdései
■ A munkaügyi ellenőrzések tapasztalatai, tanulságai
■ A munkaviszony megszüntetésének gyakorlati problémái, jogesetek
Panasztörvény (12:00-14:00)
■ Alapok
■ Kiknek, mikortól kötelező visszaélés-bejelentési rendszert létrehozni?
■ Az egyéni vállalkozások problémái, összeférhetetlenség
■ Ki, miről tehet bejelentést, elutasítási indokok, az egyéb bejelentések sorsa
■ Hogyan kell a bejelentőrendszert működtetni: eljárási szabályok
■ Tájékoztatási kötelezettségek
■ Bejelentővédelmi ügyvéd vagy egyéb kiszervezés esetei, összeférhetetlenségi szabályok
■ Bejelentővédelem részletszabályai
■ Milyen szabályok vonatkoznak a bejelentőkre, a bejelentettekre, információ-szolgáltatókra?
■ Bejelentővédelmi eszközök, kötelezettségek
■ Belső képzés, szerződéses partnerek tájékoztatása
■ Tájékoztatás és érintetti jogok
■ Kit, miről és hogyan kell tájékoztatni?
■ Érintetti jogok és korlátozások
■ Speciális szabályok
■ Állami, önkormányzati szervek eltérő szabályai
■ Egyes állami szervekre vonatkozó eltérő szabályok
Adatvédelem, GDPR (12:00-14:00)
■ 5 éve kell alkalmazni a GDPR-t
■ Ha eddig nem volt gondom vele, akkor már örülhetek?
■ Már bevezetett adatvédelmi keretrendszer feladatai
■ Változáskövetés, felülvizsgálat
■ Nyilvántartások vezetése
■ Érintetti kérelmek, panaszok kezelése
■ Incidensek kezelése
■ Kinek mi a feladata az adatvédelemben? (Adatvédelmi szerepkörök azonosítása)
■ Érintett
■ Adatkezelő
■ Adatfeldolgozó
■ Mi az adatkezelő feladata? (Az adatkezelő kötelezettségei)
■ Szervezési intézkedések
■ Technikai intézkedések
■ Szervezési intézkedések
■ Adatvédelmi alapelvek teljesítése
■ Adatkezelések azonosítása, nyilvántartása (Cél, Jogalap, Adatkategóriák, Megőrzési idő, Címzettek)
■ Eljárásrendek, szabályzatok, formanyomtatványok (Adatvédelmi szabályok, Adatbiztonsági szabályok)
■ Érintettek tájékoztatása
■ Érintetti kérelmek kezelése
■ Incidensek kezelése
■ NAIH kezelése (DPO, Nyilvántartás, Együttműködés)
■ Technikai intézkedések
■ Hozzáférés-korlátozás
■ Biztonsági mentés
■ Környezeti tényezők elleni védelem (Tűz, Víz, Fizikai károsodás)
■ Jogesetek
■ Munkavállaló e-mail fiókjának kezelése
■ Kamerás megfigyelés szabályai, jogalapja
■ Biometrikus adatok használata
A részletes jelentkezési feltételeket az ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) és az Adatvédelmi nyilatkozat tartalmazza. A legfontosabb tudnivalók:
Ez a meghívó ajánlatnak minősül, a jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít és fizetési kötelezettséget von maga után. A jelentkezési lap kitöltője és aláírója kötelezi magát, hogy a jelentkezés elfogadása esetén a részvételi díjról részére e-mailen megküldött díjbekérőt az azon szereplő fizetési határidőig átutalással vagy bankkártyás fizetéssel kiegyenlíti. A jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében regisztráljuk és a díjbekérő megküldésével a lent megadott e-mail címre igazoljuk vissza. A rendezvény napján készpénzfizetés is lehetséges, kérjük, erre vonatkozó igényét a jelentkezési lapon előre jelezze. A kiegyenlítés után a rendezvény helyszínén adjuk oda a végszámlát. A Vezinfó Kft. megkéri a kedves résztvevőt, hogy az átutalás bizonylatának másolatát a biztonság kedvéért szíveskedjék magával hozni. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 2. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét kiszámlázzuk. Lemondás hiányában a teljes részvételi díjat kiszámlázzuk. Amennyiben a jelentkező az előadáson a részvételi díj befizetése ellenére nem vesz részt, és az előadás előtti 2. munkanapig a részvételét írásban nem mondta le, a részvételi díj 70%-át költségtérítésként felszámítjuk és visszatartjuk, vagy más képzésre történő jelentkezés átirányítását rugalmasan kezeljük. A jelentkező adatai megadásával hozzájárul ahhoz, hogy a Vezinfó Kft. a jövőben e-mailen személyre szólóan küldjön az előadásairól, kiadványairól tájékoztatókat. Szervező fenntartja magának a jogot, hogy nem megfelelő érdeklődés vagy egyéb nem várt esemény (pl. előadó betegsége, áramszünet, időjárási viszonyok) esetén a képzés elmarad ez esetben további részvételi lehetőséget Jelentkező részére biztosítunk. Jelentkező ezen túlmenően további anyagi igénnyel ezért nem léphet fel.