SIKERES KÖNYVELŐIRODA 2022 (Videó)
Felelősség, Szerződés, ÁSZF, Pénzmosás, Digitális könyvelés, GDPR, Ügyfél átvétele/átadása, Árképzés, Informatikai háttér, Marketing
Értékesítés: 2022. augusztus 12-ig. Megtekintés: 2022. szeptember 15-ig.
SZAKMAI KONFERENCIA, KÉPZÉS
RÉSZLETES TEMATIKA
INTERNETES JELENTKEZÉS

Időpont:

Felvétel időpontja: 2022. február 28. (kedd)

VIDEÓ

2 részes videó (összesen 247 perc)

videó

Kényelmesen otthonról vagy az irodából utólagos/késleltetett megtekintéssel. Utólagos/késleltetett megtekintés a részvételi díj kifizetése után kapott egyedi felhasználónévvel és jelszóval. A késleltetett megtekintés azt jelenti, hogy a képzés időpontja (február 28.) után leghamarabb 7 nappal (március 7.) lehet a videót először megnézni, innentől kezdve legkésőbb 2022. szeptember 15-ig lehet a videót megtekinteni. Fontos! Az értékesítés 2022. augusztus 12-én zárul.

Előadó(k):

Dr. Sallai Csilla

könyvvizsgáló, adószakértő, MKVK Könyvelői Tagozat elnöke

Helyszín:

ONLINE

Részvételi díj:

30% kedvezmény 2022. augusztus 12-ig!

Alap részvételi díj (kedvezmények nélkül): 28.400 Ft + áfa/fő
Új jelentkező weboldalon keresztül (30% kedvezmény): 28.400 Ft + áfa/fő helyett 19.880 Ft + áfa/fő
Kettő vagy több új jelentkező weboldalon keresztül (30% kedvezmény): 28.400 Ft + áfa/fő helyett 19.880 Ft + áfa/fő
Ügyfél weboldalon keresztül (30% kedvezmény): 28.400 Ft + áfa/fő helyett 19.880 Ft + áfa/fő
Kettő vagy több ügyfél weboldalon keresztül (30% kedvezmény): 28.400 Ft + áfa/fő helyett 19.880 Ft + áfa/fő
Ki számít ügyfélnek?

A Vezinfó Kft. ügyfelének számít az a személy (cég vagy intézmény), aki (amely) már legalább egyszer jelentkezett egy előadásra vagy megrendelt egy kiadványt, valamint a jelentkezésnél elfogadja az ÁSZFet és az Adatvédelmi Nyilatkozat-ot.

Forgatókönyv:

Az áfa mértéke: 27%. Az előadás díja költségként elszámolható.

Tematika:

■ Már régóta van könyvelőirodája vagy csak most készül nyitni?

■ Szeretné, hogy jól szervezett munkafolyamatokkal működjön az iroda, és Önnek csak a lényegi dolgokkal kelljen foglalkoznia, de mindig van valami, ami megakasztja a munkát?

■ Legszívesebben megszabadulna néhány ügyfelétől, mert csak gond van velük, de attól fél, hogy akkor felkopik az álla?

■ Jó lenne új ügyfeleket szerezni, mert fejleszteni akarja az irodáját?

■ Szeretne új munkatársat felvenni, de nem talál megfelelőt, mert vagy a szaktudásuk hiányzik, vagy az igyekezetük?

■ Van egy régebbi munkatársa, aki egykor nagyon jó munkaerő volt, de mostanra teljesen elvesztette a motivációját, és nem tudja, hogyan rázhatná fel?

Tematika:

A KÖNYVELÉSRŐL ÁLTALÁBAN

Mi/Ki a könyvelő? Mindenkinek mást jelent, mert nincs egységes értelmezés

Alkalmazott könyvelő vs. kiszervezett könyvelés – előnyök, hátrányok; mikor kell váltani

Könyvelői szakma szervezeti háttere – szervezethez való tartozás előnyei

Minőség deklarálásanegatív értelemben – rémtörténetekkel

Minőség deklarálásapozitív megközelítésben – már működő rendszerek

■ Magyar Könyvvizsgálói Kamara – Könyvviteli szolgáltatók önkéntes kamarai minőségbiztosítási rendszer (ÖKMB)

KÖNYVELŐI MUNKA MINŐSÉGÉT MEGHATÁROZÓ ELEMEK

Alap feltételek (azok az elvárások, amelyekkel a könyvelőnek minimális rendelkeznie kell)

Kompetencia meghatározása – képzettség, gyakorlat, cég- és iparági ismeretek (szakosodás előnyei, hátrányai); szakmaiság biztosítása; fedhetetlenség

Szerződéses kötelem – könyvelői szerződés sajátosságai (megbízási vs. vállalkozási); szerződési módok (ÁSZF lehetősége, konkrétumok kezelése; feltételek módosulásának lehetősége); vállalt könyvelési szolgáltatás tartalma (komplex szolgáltatási csomag vs. moduláris szolgáltatási paletta); együttműködés feltételei; garanciák; felelősségvállalás; érvényesség

Személyi feltételek – a hatékony és biztonságos munkavégzéshez szükséges feltételek biztosítása; helyettesítés; munkamegosztás irodán belül; cégek szétosztása; munkaköri leírások; külső partnerségek; jövőkép; korosztályi sajátosságok

Felelősségbiztosítás – szerepe; hatókör; eljárási szabályok ismerete

Köztartozásmentes – példamutató működés

Pmt. és Kit. – kötelező szabályzat megléte, betartása, dolgozókkal való megismertetése és betartatása; tipológiák; könyvelőirodán belüli szintek közötti kommunikációs csatornák

Ügyfelekre vonatkozó naprakész nyilvántartás – szerződésekre, megbízásokra, meghatalmazásokra vonatkozóan; információmegosztási csatornák, cégre fordított időre vonatkozó nyilvántartás; ellenőrző listák

Etikai szabályok – saját szabályrendszer; szakmai normarendszer; NAV-PEI bejelentés elmulasztása miatti szankció

Folyamatkezelés (a könyvelőiroda, mint szervezett, folyamatosan kontrolált munkavégzési hely)

Működési feltételek – iroda vs. otthon; vállalatszerű működés (ügyfélfogadás); eszközellátottság, vagyongazdálkodás, vagyonbiztosítás; adat- és információtárolás, illetve továbbítás

Output információk, ügyfél tájékoztatás – a könyvelés „nem csak szükséges rossz”; adatok folyamatos figyelemmel kísérése; ügyfélanalitikák egyeztetési gyakorlata; „mérlegdosszié”; fizetendő adókról

Rendszeres tájékoztatás – tájékoztatás jogszabályi változásokról; ügyfeleket érintő információk; ügyfél érdekében figyelemfelhívások; konkrét tanácsadói megbízások elkülönítése

Önkéntes alapon teljesített önképzés – többet, mint ami kötelező; szakmai szervezeti tagság; szakmai fórumok, portálok figyelemmel kísérése; jogtár és cégtár elérések (akár ingyenesen is); szakanyagok cégen belüli terjesztése

Belső ellenőrzési rendszer – csoportmunka; független belső ellenőr; munkafolyamatba épített ellenőrzés; kiemelt vezetői ellenőrzés; ellenőrző listák; könyvelés teljessége; könyvelési ellenőrzési technikák („összeolvasás”; előző időszakokhoz való hasonlítás, kockázatelemzés, külső egyeztetések kérése, ügyfélnél visszakérdezés); protokoll a hibák keresésére; hibák ügyféllel történő kommunikációja

Folyamatleírások – SZMSZ; munkafolyamat-leírás; ügyfélkommunikációról archiválás; ügyféladatok nyilvántartása; könyvelési adatok átvételének rendje; ügyfélkezelési protokoll (ki, mit, mikor, hogyan); hatósági eljárásra protokoll; irodai rend

Kiszámítható felelősségvállalás – teljességi nyilatkozat; esetleges vétkesség mértéke; alvállalkozók és külső szolgáltatók munkájáért való felelősség

Külső audit – minőségbiztosítási rendszer – ISO; működési folyamatok ellenőrzési rendszere; könyvelő szoftverben lévő kontrollok (időráfordítás, rögzítő személye, időpont, javítások, módosítások, lekérdezések)

Bérszámfejtés – feladatok egyértelmű rögzítése; input adatok dokumentálása; szenzitív terület; outputok kiadása; GDPR

Informatikai feltételek (a könyvviteli tevékenységbe kerülő adatok, információk informatikai támogatása)

Informatikai alapkörnyezet – korszerű számítástechnikai eszközök; belső hálózat; állandó szélessávú internet; tartalék internet kapcsolat; jogtiszta operációs rendszer; naprakész (jogtiszta) vírusvédelem; tűzfal; belépési jelszórendszer; jogosultsági szintek; irodai programcsomag; jogtiszta „könyvelő” és „bérszámfejtő” program; IT-biztosítás (IT hiba, szabotázs) adatvesztésre

■ Információk az ügyviteli programról – szoftverek folyamatos jogkövetése; analitika és főkönyv közötti zárt rendszerű belső feladások, adatexport-adatimport; rendszeres és teljeskörű adatmentések, illetve azok szeparálása

■ Elektronikus import/export kezelés, bevallás támogatás – banki adatfogadás; számlaforgalom beolvasása; vegyes tételek beolvasása; „Könyvvizsgálóbarát szoftver”; bevalláskitöltés; OBR feladás; egyéb nyomtatványkitöltési lehetőségek

INFORMÁCIÓVAGYON ÉS AZ AZÉRT VALÓ FELELŐSSÉG

■ Adat vs. információ

■ Megváltozott a világ szemlélete – GDPR, PMT, KIT, Titokvédelmi szabályok

■ Az adatok rendszerszintű megkülönböztetése és tudatos kezelése

■ Adatkezelés szabályozása – jogszabályi szint átültetése a könyvelőiroda szintjére

■ Adatbiztonság megteremtése, feltételei, módjai

■ Az adatok mesélnek … mi és mennyi tartozik az ügyféllel kapcsolatos információkból a könyvelőre

■ A megismert adatok felhasználása, továbbadása vs. PMT

■ A helytelen adatkezeléssel kapcsolatos következmények

Jelentkezési feltételek

A részletes jelentkezési feltételeket az ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) és az Adatvédelmi nyilatkozat tartalmazza. A legfontosabb tudnivalók:

Ez a meghívó ajánlatnak minősül, a jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít és fizetési kötelezettséget von maga után. A jelentkezési lap kitöltője és aláírója kötelezi magát, hogy a jelentkezés elfogadása esetén a részvételi díjról részére e-mailen megküldött díjbekérőt az azon szereplő fizetési határidőig átutalással vagy bankkártyás fizetéssel kiegyenlíti. A jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében regisztráljuk és a díjbekérő megküldésével a lent megadott e-mail címre igazoljuk vissza. A rendezvény napján készpénzfizetés is lehetséges, kérjük, erre vonatkozó igényét a jelentkezési lapon előre jelezze. A kiegyenlítés után a rendezvény helyszínén adjuk oda a végszámlát. A Vezinfó Kft. megkéri a kedves résztvevőt, hogy az átutalás bizonylatának másolatát a biztonság kedvéért szíveskedjék magával hozni. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 2. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét kiszámlázzuk. Lemondás hiányában a teljes részvételi díjat kiszámlázzuk. Amennyiben a jelentkező az előadáson a részvételi díj befizetése ellenére nem vesz részt, és az előadás előtti 2. munkanapig a részvételét írásban nem mondta le, a részvételi díj 70%-át költségtérítésként felszámítjuk és visszatartjuk, vagy más képzésre történő jelentkezés átirányítását rugalmasan kezeljük. A jelentkező adatai megadásával hozzájárul ahhoz, hogy a Vezinfó Kft. a jövőben e-mailen személyre szólóan küldjön az előadásairól, kiadványairól tájékoztatókat. Szervező fenntartja magának a jogot, hogy nem megfelelő érdeklődés vagy egyéb nem várt esemény (pl. előadó betegsége, áramszünet, időjárási viszonyok) esetén a képzés elmarad ez esetben további részvételi lehetőséget Jelentkező részére biztosítunk. Jelentkező ezen túlmenően további anyagi igénnyel ezért nem léphet fel.

INTERNETES JELENTKEZÉS
>