Még nem ÁFA 365 Klub tag? Részletekért kattintson IDE! Belépés ÁFA 365 Klub tagoknak
VISSZAÉLÉS-BEJELENTÉS KIVIZSGÁLÓ KÉPZÉS (Videó/E-learning)
Visszaélés-bejelentési rendszer működtetésének gyakorlati kérdései
Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető állami tanúsítvány + Vezinfó Certifikát
Értékesítés: 2023. december 31-ig. Megtekintés: 2024. május 31-ig.
SZAKMAI KONFERENCIA, KÉPZÉS
RÉSZLETES TEMATIKA
INTERNETES JELENTKEZÉS

Időpont:

Videó felvételének időpontjai: 2023. október 20. (péntek) + október 25. (szerda) + 2023. október 27. (péntek) + 2023. november 3. (péntek) + 2023. november 8. (szerda)

VIDEÓ/E-LEARNING

20 db videó, 30 óra tananyag

A kurzus elvégzéséről egyrészt a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető állami tanúsítványt állítunk ki, másrészt Vezinfó Certifikátot adunk.

++++ AJÁNDÉKOK a résztvevőknek:

■ Visszaélés-bejelentési szabályzat minta

■ Etikai és Magatartási Kódex minta

■ Visszaélés-bejelentéshez kapcsolódó munkavállalói oktatóvideó

videó

Kényelmesen otthonról vagy az irodából utólagos/késleltetett megtekintéssel. Utólagos/késleltetett megtekintés a részvételi díj kifizetése után kapott egyedi felhasználónévvel és jelszóval. A késleltetett megtekintés azt jelenti, hogy a kurzus időpontja (2023. október 20., 25., 27., november 3., 8.) után leghamarabb 10 nappal (2023. november 18.) lehet a videót először megnézni, innentől kezdve legkésőbb 2024. május 31-ig lehet a videót korlátlan alkalommal megtekinteni. A videó/e-learning tréning elvégzéséről egyrészt a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető állami tanúsítványt állítunk ki, másrészt Vezinfó Certifikátot adunk. Nincs vizsga! Fontos! Az értékesítés 2023. december 31-én zárul.

Előadó(k):

Dr. Bölcskei Krisztián
vezető adatvédelmi tanácsadó, jogász
Feladatai: személyes adatok kezelése (GDPR), visszaélés-bejelentések kezelése, jogi átvilágítás, oktatás és tanácsadás
2005-ben végzett a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Karán. Dolgozott száz fő munkavállalót számláló cégek operatív igazgatójaként. Több oktatással és felnőttképzéssel foglalkozó vállalkozás állandó előadója adatvédelem, adatbiztonság témakörében, Magyarországon elsőként volt államilag elismert adatvédelmi tisztviselő képzések oktatója, kb. 1000 adatvédelmi tisztviselő végzett nála. Öt könyv és számtalan cikk szerzője. Az adatvédelmi tisztviselők munkáját segítő DPO Store megálmodója. 2021-ben az év 20 leginnovatívabb HR szakembere közé választották. A visszaélés-bejelentési szolgáltatást nyújtó Etikai Forródrót alapító tagja. Az életminőség javítása érdekében az időseket és fogyatékkal élőket támogató mesterséges intelligencia rendszerek kapcsán történő tájékoztatási kötelezettség megvalósításának problémakörét kutatja.
Dr. Horváth Antónia
jogász, Etikai Forródrót visszaélés bejelentési rendszer, manager
Feladatai: visszaélés bejelentések kezelése, jogi átvilágítás, oktatás és tanácsadás
2002-ben végzett a Miskolci Egyetem Állam-és Jogtudományi Karán. Dolgozott a közigazgatásban önkormányzatoknál jegyzőként, kormányhivatalban osztályvezetőként, minisztériumokban felsőbb beosztásokban és állami cég vezérigazgatójaként, projektvezetőként. Nemcsak jogi, hanem felsőfokú gazdasági és közbeszerzési referens végzettséggel is rendelkezik. A közigazgatásban elhivatottan küzdött a szolgáltató közigazgatás kialakításáért, amely szolgáltató jelleget a projektünk során is képviselni szeretné. Antónia hobbija a tanítás, mivel tanítói végzettséggel is rendelkezik. A szépségiparban is képviselteti magát. Érdeklődési köre: a mesterséges intelligencia és a gyermeki jogok kutatása, valamint a preoperatív és a posztoperatív tevékenységekkel összefüggésben egy egészségügyi kar létrehozása a szépészeti ágazatokban dolgozók számára.
Dr. Jasku Zsolt
bejegyzett csalásvizsgáló, c. egyetemi magántanár
Feladatai: csalásvizsgálati, belső ellenőrzési rendszer audit, visszaélés bejelentések kezelése, oktatás és tanácsadás
1995-ben szerzett diplomát a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Gazdálkodási Kar számvitel szakirányán. 1997-től okleveles könyvvizsgáló, 2008. évben a Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen szervezéstudományok tudományágban Ph.D. fokozatot szerzett, téziseit a könyvvizsgálat elméleti és módszertani sajátosságaival összefüggésben írta. Több, mint 20 éves felsőoktatásban eltöltött tapasztalattal rendelkezik, könyvvizsgálati és számviteli témában számos cikk, folyóirat szerzője. Alapító tagja és elnökhelyettese a Bejegyzett Csalásvizsgálók Szövetsége, ACFE (Association of Certified Fraud Examiners) Magyarországi Egyesületének, valamint 2010-től könyvszakértés szakterületen igazságügyi szakértő. Jelenlegi tudományos kutatásai a különböző csalásvizsgálati módszertani technikákhoz kapcsolódnak, s több, vállalati compliance-hez kötődő projektben vesz részt. A fogyasztói csalások megelőzése témájában számos alkalommal szerepelt a médiában, s elsődleges célja az emberek, fogyasztók felvilágosítása, oktatása, hogy ne váljanak csalások áldozataivá. Az Etikai Forródrót kapcsán – felelős az ügyfelek dolgozóinak oktatásáért, részt vesz a bejelentések kivizsgálásában, az ügyfél belső ellenőrzési rendszerének átvilágításában, valamint a csalási kockázatok felmérésében és a panaszbejelentéssel és csalásmegelőzéssel összefüggő tanácsadásban. Kiszervezett feladat esetén támogatást, tanácsadást nyújt az ügyfél visszaélés bejelentésekkel kapcsolatos és bejelentéseken túli csalásmegelőzési programjaiban, belső ellenőrzési rendszerének folyamataiban. 2022. május 18-tól nemzetközileg elismert, az ACFE (Association of Certified Fraud Examiners) által bejegyzett csalásvizsgáló.

Helyszín:

ONLINE

Részvételi díj:

30% kedvezmény 2023. december 31-ig!

Alap részvételi díj (kedvezmények nélkül): 284.000 Ft + áfa/fő
Új jelentkező weboldalon keresztül (30% kedvezmény): 284.000 Ft + áfa/fő helyett 198.800 Ft + áfa/fő
Kettő vagy több új jelentkező weboldalon keresztül (30% kedvezmény): 284.000 Ft + áfa/fő helyett 198.800 Ft + áfa/fő
Ügyfél weboldalon keresztül (30% kedvezmény): 284.000 Ft + áfa/fő helyett 198.800 Ft + áfa/fő
Kettő vagy több ügyfél weboldalon keresztül (30% kedvezmény): 284.000 Ft + áfa/fő helyett 198.800 Ft + áfa/fő
Ki számít ügyfélnek?

A Vezinfó Kft. ügyfelének számít az a személy (cég vagy intézmény), aki (amely) már legalább egyszer jelentkezett egy előadásra vagy megrendelt egy kiadványt, valamint a jelentkezésnél elfogadja az ÁSZFet és az Adatvédelmi Nyilatkozat-ot.

Forgatókönyv:

A kurzus elvégzéséről egyrészt Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerből (FAR-rendszer) letölthető állami tanúsítványt állítunk ki, másrészt Vezinfó Certifikátot adunk.

Jelentkezési feltétel: nincs, bárki résztvehet a kurzuson.

Vizsga a kurzus végén: nincs.

Az áfa mértéke: 27%. Az előadás díja költségként elszámolható.

Tematika:

Az egyedülálló tréningsorozat célja: A panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. Törvényben előírt belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetésével összefüggő legfontosabb gyakorlati kérdések, teendők és eljárások bemutatása annak a céljából, hogy a visszaélés-bejelentéseket kivizsgálók képesek legyenek hatékonyan és eredményesen működtetni a visszaélés-bejelentési rendszereket.

Kevés idő maradt a felkészülésre! HATÁRIDŐ: 2023. december 17.!!!

Az Országgyűlés 2023. május 23-án elfogadta az új Panasztörvényt, amelynek kihirdetésétől mindössze 60 napja volt felkészülni az érintett vállalkozásoknak az abban foglalt követelmények teljesítésére. A törvényt 2023. május 25-én kihirdették a Magyar Közlönyben.

A 250 fő feletti foglalkoztatottal rendelkező vállalkozások számára tehát 60 nap állt rendelkezésre a felkészülésre.

Ugyanígy 60 nap állt rendelkezésére a pénzmosási törvény hatálya alá tartozó foglalkoztatóknak, így például az adótanácsadóknak, könyvelőknek, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek, pénzügyi szolgáltatóknak vagy székhelyszolgáltatóknak.

Azon vállalkozások számára, ahol a munkavállalói létszám eléri az 50 főt, viszont nem haladja meg a 249 főt, legkésőbb 2023. december 17-ig kell teljesülnie a követelményeknek, azzal az engedménnyel, hogy közösen is létrehozhatják a visszaélés-bejelentési rendszert.

A közszféra szereplői számára szintén szükséges a visszaélés-bejelentési rendszer létrehozása. A kisebb, 10.000 főnél kevesebb lakosú önkormányzatok, helyi önkormányzatok tulajdonában álló szervezetek vagy gazdasági társaságok 2025. január 1-jéig kell, hogy teljesítsék a követelményeket.

A legfontosabb teendő a bejelentővédelmi megbízott kijelölése és a visszaélés-bejelentési rendszer megtervezése és kialakítása. Bejelentővédelmi rendszer működtetője lehet a foglalkoztatónál munkaviszonyban álló személy, vagy a szervezeti egység, de a jogszabály lehetővé teszi, hogy külsős szakértő kerüljön megbízásra.

Tematika:

1. RÉSZ

Bevezetés

■ A visszaélés-bejelentési rendszerek történeti előzménye és helye, szerepe a csalásmegelőzésben

■ A visszaélés-bejelentés működtetésével kapcsolatos kutatási eredmények bemutatása

■ Mik a visszaélés-bejelentési rendszer kialakításának lépései és hogyan alakítható egy hatékony visszaélés-bejelentési rendszer?

■ A visszaélés-bejelentés lépései, az ezzel összefüggő jogszabályi előírások és egyéb szabályozások ismertetése

■ A visszaélés-bejelentési rendszer keretében kialakítandó csatornák, anonim versus nem anonim bejelentések

■ Ki lehet a bejelentett visszaélések kivizsgálója (belső munkatárs versus külső felek). Kivizsgálóval szembeni követelmények. Bejelentővédelmi ügyvéd helye, szerepe a visszaélés-bejelentési rendszer működtetésében

Visszaélés-bejelentés a GDPR szemszögéből

■ A visszaélés-bejelentés működtetése a személyes adatok kezelése szemszögéből

■ Bejelentővel összefüggő személyes adatok kezelése

■ A bejelentésre vonatkozó személyes adatok kezelésére vonatkozó megfontolások

■ Az adatkezelésekre vonatkozó szabályzatok módosítása a visszaélés-bejelentésekre vonatkozóan

2. RÉSZ

Visszaélés-bejelentés működtetése a gyakorlatban – esettanulmány

■ Anonim bejelentések kezelése Etikai Forródrót szoftveren keresztül, gyakorlati példa bemutatásával

■ Ahogy a bejelentő látja a bejelentését

A bejelentések a kivizsgáló szemszögéből

Visszaélés-bejelentések gyakorlati aspektusai

■ Bejelentett etikai normasértések kivizsgálása

■ Bejelentett EU-s jogsértések kivizsgálása

■ A BTK-ba ütköző normasértések kivizsgálása

3. RÉSZ

A visszaélés-bejelentések működtetésének szempontjai külső felek megbízása esetén

■ Szerződéskötés

■ Együttműködés a megbízóval

■ GDPR-megfontolások

■ Bejelentések kivizsgálása külsősök által

Visszaélés-bejelentések kivizsgálása I.

■ A csapat összetétele

■ Kivizsgálási terv felépítése, kockázatbecslés

 Adatgyűjtések szerepe, bizonyítékok összegyűjtése

4. RÉSZ

Visszaélések kivizsgálása II.

■ Interjútechnikák

■ Esettanulmány egy visszaélés-bejelentés kivizsgálása kapcsán

Visszaélések kivizsgálása III.

■ Jelentés készítés. Formai és tartalmi követelmények

■ A bejelentés, illetve a kivizsgálás során begyűjtött adatok kezelése a vizsgálatot követően

Iratok és bizonyítékok kezelése, megőrzése a vizsgálat után

5. RÉSZ

Szabályozási környezet kialakítása – gyakorlati tudnivalók

■ Üzleti Etikai és Magatartási Kódex elemeinek bemutatása

■ Visszaélés-bejelentési szabályzat tartalmának ismertetése

Egyéb megfontolások – a bejelentésekkel összefüggő gyakorlati kérdések

■ Rosszindulatú bejelentések kezelése

■ A bejelentések jutalmazása

■ Félelem a megtorlástól. Hogyan küszöbölhető ki a megtorlás?

++++AJÁNDÉKOK a résztvevőknek:

■ Visszaélés-bejelentési szabályzat minta

■ Etikai és Magatartási Kódex minta

■ Visszaélés-bejelentéshez kapcsolódó munkavállalói oktatóvideó

Jelentkezési feltételek

A részletes jelentkezési feltételeket az ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) és az Adatvédelmi nyilatkozat tartalmazza. A legfontosabb tudnivalók:

Ez a meghívó ajánlatnak minősül, a jelentkezés az ajánlat elfogadásának számít és fizetési kötelezettséget von maga után. A jelentkezési lap kitöltője és aláírója kötelezi magát, hogy a jelentkezés elfogadása esetén a részvételi díjról részére e-mailen megküldött díjbekérőt az azon szereplő fizetési határidőig átutalással vagy bankkártyás fizetéssel kiegyenlíti. A jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében regisztráljuk és a díjbekérő megküldésével a lent megadott e-mail címre igazoljuk vissza. A rendezvény napján készpénzfizetés is lehetséges, kérjük, erre vonatkozó igényét a jelentkezési lapon előre jelezze. A kiegyenlítés után a rendezvény helyszínén adjuk oda a végszámlát. A Vezinfó Kft. megkéri a kedves résztvevőt, hogy az átutalás bizonylatának másolatát a biztonság kedvéért szíveskedjék magával hozni. Lemondást csak írásban fogadunk el a rendezvényt megelőző 2. munkanapig. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50% + áfa költségét kiszámlázzuk. Lemondás hiányában a teljes részvételi díjat kiszámlázzuk. Amennyiben a jelentkező az előadáson a részvételi díj befizetése ellenére nem vesz részt, és az előadás előtti 2. munkanapig a részvételét írásban nem mondta le, a részvételi díj 70%-át költségtérítésként felszámítjuk és visszatartjuk, vagy más képzésre történő jelentkezés átirányítását rugalmasan kezeljük. A jelentkező adatai megadásával hozzájárul ahhoz, hogy a Vezinfó Kft. a jövőben e-mailen személyre szólóan küldjön az előadásairól, kiadványairól tájékoztatókat. Szervező fenntartja magának a jogot, hogy nem megfelelő érdeklődés vagy egyéb nem várt esemény (pl. előadó betegsége, áramszünet, időjárási viszonyok) esetén a képzés elmarad ez esetben további részvételi lehetőséget Jelentkező részére biztosítunk. Jelentkező ezen túlmenően további anyagi igénnyel ezért nem léphet fel.

INTERNETES JELENTKEZÉS